Powrót na stronę głównąBIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY BOROWIE

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY BOROWIE

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Gmina Borowie

www.borowie.pl
Ikona statystyk

P R O T O K Ó Ł nr XVI/2012 z obrad XVI sesji Rady Gminy Borowie, która odbyła się 23 marca 2012 roku w Gminnym Ośrodku Kultury w Borowiu

Zbieranie statystyk

P R O T O K Ó Ł nr XVI/2012

 

z obrad XVI sesji Rady Gminy Borowie,

która odbyła się 23 marca 2012 roku

w Gminnym Ośrodku Kultury w Borowiu

 

Stan radnych 15, obecnych na sesji 15 radnych, co stanowi 100% składu Rady, oznacza to, że podejmowane uchwały będą miały moc prawną.

Przewodnicząca Rady Gminy Pani Alicja Szaniawska otworzyła obrady XVI sesji Rady, a następnie powitała Wójta Gminy Pana Wiesława Gąskę, Radnych Rady Gminy Borowie, kierowników jednostek podległych, dyrektorów, sołtysów i wszystkich przybyłych na sesję.

 

Przechodząc do pkt.2 obrad Przewodnicząca Rady Gminy przedstawiła proponowany  porządek  sesji:

1.       Otwarcie XVI sesji rady gminy.

2.       Przyjęcie porządku obrad.

3.       Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

4.       Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego.

5.       Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia punktów sprzedaży napojów alkoholowych na terenie gminy Borowie.

6.       Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2012.

7.       Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Borowie na lata 2012-2016.

8.       Podjęcie uchwały w sprawie organizacji wspólnej obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej szkół i przedszkoli prowadzonych przez gminę Borowie.

9.       Informacja z działalności SP ZOZ w Borowiu za 2011 rok.

10.    Informacja z działalności GOPS w Borowiu za 2011 rok.

11.    Informacja z działalności GOK w Borowiu za 2011 rok.

12.    Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie podległym Posterunkowi Policji w Borowiu za 2011 rok.

13.    Informacja wójta gminy o podejmowanych działaniach pomiędzy sesjami.

14.    Zapytania, interpelacje i sprawy różne.

15.    Zamknięcie obrad XVI sesji rady gminy.

Uwag do zaproponowanego porządku obrad nie zgłoszono. W wyniku głosowania porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad pkt 3. Przewodnicząca Rady Gminy zwróciła się z pytaniem o uwagi do protokołu z XV sesji Rady Gminy. Uwag do protokołu nie zgłoszono, po czym poprosiła o przegłosowanie sprawy przyjęcia protokołu z XV sesji Rady Gminy. Protokół został przyjęty jednogłośnie. 

 

Ad pkt 4. Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła Wójta Gminy o przedstawienie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego.

Wójt Gminy przedstawiając projekt uchwały poinformował, iż Rada Gminy ma obowiązek do końca marca każdego roku podjąć uchwałę o wyrażeniu, bądź niewyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w przyszłym roku budżetowym. Szczegółowe informacje o wysokości funduszu sołeckiego na 2013 rok sołtysi otrzymają w terminie późniejszym. Następnie Wójt Gminy zawnioskował aby radni podjęli uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego, ponieważ dzięki niemu jest realizowanych wiele zadań w poszczególnych sołectwach. Kwota jaką planuje się przeznaczyć na fundusz sołecki w 2013 roku to około 240 000 zł. 

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o pytania do przedstawionego projektu uchwały.

Pytań nie zadano.

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego.

W wyniku głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad pkt 5. Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła Panią Martę Serzysko Sekretarza Gminy o przedstawienie projektu uchwały w sprawie ustalenia punktów sprzedaży napojów alkoholowych na terenie gminy Borowie.

Sekretarz Gminy na wstępie poinformowała, iż jest to uchwała porządkującą. Proponowana uchwała nie zmienia nic ponadto, co było poprzednio uchwalone czyli 7 punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży oraz 3 punkty sprzedaży napojów alkoholowych powyżej 4,5% alkoholu przeznaczonych do spożycia  w miejscu sprzedaży. Ilości punktów sprzedaży alkoholu były określone w uchwałach z 2009 roku do których było szereg zmian dlatego jest propozycja aby to uporządkować i zapisać w jednej uchwale.

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o pytania do przedstawionego projektu uchwały.

Pytań nie zadano.

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie ustalenia punktów sprzedaży napojów alkoholowych na terenie gminy Borowie.

W wyniku głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad pkt 6. Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła Panią Hannę Ośko Skarbnika Gminy o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2012.

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Borowie na 2012 rok.

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o pytania do przedstawionego projektu uchwały.

Pytań nie zadano.

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o głosowanie nad przyjęciem uchwały. W wyniku głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad pkt. 7.  Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła Panią Hannę Ośko Skarbnika Gminy o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Borowie na lata 2012-2016.

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały.

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o pytania do przedstawionego projektu uchwały.

Pytań nie zadano.

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o głosowanie nad przyjęciem uchwały. W wyniku głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad pkt 8. Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła Wójta Gminy o przestawienie projektu uchwały w sprawie organizacji wspólnej obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej szkół i przedszkoli prowadzonych przez gminę Borowie.

Wójt Gminy przedstawiając projekt uchwały poinformował, iż uchwała ma charakter porządkujący. Urząd Gminy prowadzi obsługę finansową i administracyjną szkół. Podczas likwidacji Gminnego Biura Obsługi Oświaty nie wskazano kto będzie te czynności wykonywał. Dlatego jest potrzeba podjęcia uchwały ustalającej wykonawcę tych czynności..

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o pytania do przedstawionego projektu uchwały.

Pytań nie zadano.

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o głosowanie nad przyjęciem uchwały. W wyniku głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad pkt 9. Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła Pana Edwarda Dąbrowskiego Kierownika Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Borowiu o przedstawienie informacji z działalności SP ZOZ w Borowiu za 2011 rok.

Pan Edward Dąbrowski przedstawił informację z działalności SP ZOZ w Borowiu za 2011 rok.

Informacja z działalności SP ZOZ w Borowiu stanowi załącznik do protokołu

 

Ad pkt 10. Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła Panią Mariolę Ryniewicz Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Borowiu o przedstawienie informacji z działalności GOPS za 2011 rok.

Pani Mariola Ryniewicz przedstawiła informację z działalności GOPS w Borowiu za 2011 rok.

Informacja z działalności GOPS w Borowiu za 2011 rok stanowi złącznik do protokołu.

 

Ad pkt 11. Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła Pana Bogusława Lach p. o. Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Borowiu o przedstawienie informacji z działalności GOK za 2011 rok.

Pan Bogusław Lach przedstawił informację z działalności GOK w Borowiu za 2011 rok.

Sprawozdanie z działalności GOK za 2011 rok stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad pkt 12. Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła Pana Pawła Zboinę Kierownika Posterunku Policji w Borowiu o przedstawienie informacji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie podległym Posterunkowi Policji w Borowiu za 2011 rok.

Pan Paweł Zboina przedstawił informację o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie podległym Posterunkowi Policji w Borowiu, informacja ta stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad pkt 13. Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy między sesjami.

Wójt Gminy szeroko omówił sprawozdanie między sesjami, przedkładając podjęte zarządzenia, zawarte umowy i porozumienia.  Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad pkt 14. Zapytania interpelacje oraz sprawy różne.

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła Panią Izabelę Baran Kierownika Wydziału Finansów i Budżetu o przedstawienie sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego za 2011 rok.

Pani Izabela Baran przedstawiła sprawozdanie, które stanowi załącznik do protokołu.

Pan Tomasz Rogala radny z Łopacianki zapytał o termin realizacji kanalizacji sanitarnej w Łopaciance. Ponieważ krążą pogłoski, iż gmina planuje wykonać kanalizację sanitarną w Chrominie do zakrętu, a następni budować kanalizację sanitarną w Lalinach i Iwowem.

W odpowiedzi Wójt Gminy wyjaśnił, iż gmina posiadała możliwość ubiegania się o środki unijne tylko w wysokości 381 000 zł, stąd też postanowiliśmy z III etapu budowy kanalizacji wyłączyć taki zakres prac który, będzie realizowany ze środków unijnych. Kosztorys tego odcinka sieci kanalizacji opiewa na kwotę około 1 200 000 zł  i finansowany będzie z dotacji unijnej w kwocie do 381 000zł oraz z budżetu gminy . Wójt Gminy poinformował, iż budowa kanalizacji sanitarnej we wsiach Chromin, Łopacianka, Laliny, Iwowe i Głosków musi być zakończona do 2015 roku. W innym przypadku gmina będzie płacić wielotysięczne kary środowiskowe za niezrealizowanie projektu.

Pan Leon Zawadka sołtys wsi Filipówka zapytał czy gmina będzie dofinansowywać przydomowe oczyszczalnie ścieków dla tych gospodarstw, które nie są ujęte w planie budowy kanalizacji sanitarnej.

W odpowiedzi Wójt Gminy wyjaśnił, iż obecnie gmina realizuje rozległe zadanie budowy kanalizacji sanitarnej dlatego nie będzie dofinansowywać budowy przydomowych oczyszczalni ścieków. Wójt Gminy dodał, iż Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie obecnie prowadzi program dofinansowujący budowę przydomowych oczyszczalni ścieków.

 

Ad. pkt. 15. Przewodnicząca Rady Gminy podziękowała za udział i dyskusje w obradach sesji Rady Gminy, po czym zamknęła XVI sesję Rady Gminy.

 

Na tym zakończono protokół z XVI sesji Rady Gminy.

  

 

 

      Protokolant                                     Przewodnicząca Rady Gminy

           

Krzysztof Wągrodzki                                    Alicja Szaniawska 

 

Podmiot udostępniający:
Gmina Borowie
Informację wytworzył:
 
Informację wprowadził:
mgr Krzysztof Wągrodzki (krzysiek)
Data wytworzenia:
2012-04-17
Data publikacji:
2012-04-17
Data ostatniej zmiany:
2012-05-08

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2018-10-17 13:52:41, zmian dokonał(a): borowie

WCAG 2.0 (Level AA)