Zgodnie z
art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r o planowaniu i zagospodarowaniu
przestrzennym /Dz. U. Nr 80 poz. 717 z 2003r z późniejszymi zmianami/ i art. 49
Kodeksu postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960r /Dz. U. Nr 98,
poz. 1071 z 2000r z późniejszymi zmianami/ zawiadamiam o wszczęciu postępowania
w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w
sprawie budowy dróg gminnych w ciągu ulic: Wesołej, Szkolnej, Sasimowskiego,
Miłej, Kwiatowej, Polnej, Wierzbowej, Nadwodnej, Jasnej, Słonecznej, Bankowej,
Popławskiego, Strażackiej, Kościelnej oraz parkingu w miejscowości Borowie,
gmina Borowie. Inwestorem przedsięwzięcia jest Gmina Borowie. Inwestycja
planowana jest w miejscowości Borowie na
działkach o numerach: 205, 206, 207/1, 330/10, 403, 404, 413/1, 413/14, 405/1,
406/1, 436/2, 212/10, 195/2, 331/14, 331/30, 194/10, 331/39, 428, 431/1, 301/15,
331/6, 314/1, 314/8, 314/11,228.
Uwagi należy kierować do tutejszego Urzędu w terminie
14 dni od daty publicznego obwieszczenia.
Sprawę prowadzi:
ref. Robert Bielecki
tel.
/025/ 685 90 70, wew. 19
OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania administracyjnego
i wystąpieniu do organów opiniujących
Na podstawie art. 61 § 1 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zn.) w związku z art. 75 ust. 1 pkt.4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227)
zawiadamiam
o wszczęciu w dniu 24 sierpnia 2009 r. na wniosek Gminy Borowie, postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie sieci wodociągowej w miejscowości Borowie, gmina Borowie, powiat Garwolin.
Zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227) w dniu 26 sierpnia 2009 r. organ prowadzący postępowanie wystąpił do Starosty Powiatu Garwolińskiego i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Garwolinie o wydanie opinii co do konieczności sporządzenia raportu i co do zakresu oceny oddziaływania powyższego przedsięwzięcia na środowisko.
Wyznacza się stronom postępowania termin 14 dni, licząc od dnia podania powyższej informacji do publicznej wiadomości, na zapoznanie się z aktami sprawy, uzyskanie ewentualnych wyjaśnień w sprawie, złożenie pisemnych wniosków i zastrzeżeń w Urzędzie Gminy Borowie przy ul. Sasimowskiego 2, 08-412 Borowie w godz. 8.00-16.00.
Niniejsze obwieszczenie zostaje podane stronom do wiadomości przez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Borowie: www.borowie.eobip.pl, wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy przy ul. Sasimowskiego 2 i przesłane sołtysowi miejscowości Borowie celem wywieszenia na tablicy ogłoszeń.
Wójt Gminy Borowie
-/ Wiesław Gąska/
Z A W I A D O M I E N I E
O OBWIESZCZENIU WÓJTA GMINY BOROWIE
Na podstawie art. 85 ust.3 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 z 2008 r.)
informuję
że w dniu 28 września 2009 roku została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na ,,Budowie sieci wodociągowej w miejscowości Borowie, gm. Borowie”.
Z treścią przedmiotowej decyzji oraz ze zgromadzonym materiałem dowodowym w sprawie w tym: opinią Starosty Powiatu Garwolińskiego, opinią Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Garwolinie oraz postanowieniem Wójta Gminy Borowie można zapoznać się w siedzibie Urzędu Gminy Borowie, ul. A. Sasimowskiego 2, pok.12 w godz. 8.00-16.00 w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego zawiadomienia. Doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia. Niniejsze obwieszczenie zostaje podane stronom do wiadomości przez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Borowie: www.borowie.eobip.pl, wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy przy ul. Sasimowskiego 2 i przesłane sołtysowi miejscowości Borowie celem wywieszenia na tablicy ogłoszeń.
Do obwieszczenia w sposób zwyczajowo przyjęty ( 14 dni ) w:
1. Urząd Gminy Borowie – tablica ogłoszeń przy ul. A. Sasimowskiego 2
2. Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy Borowie: www.borowie.eobip.pl
3. Sołtys miejscowości Borowie
OBWIESZCZENIE
Wójta Gminy Borowie
Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz. U. Nr 80 poz.717 z póź. zm.) oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego ( Dz. U. z 2000r. Nr 98 poz.1071 z póź. zm.)
zawiadamiam,
że w dniu 01.12.2009r. została wydana decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o oznaczeniu lokalnym polegająca na budowie odcinka sieci wodociągowej o długości ok. 900m przewidziana do realizacji w miejscowości Borowie, gmina Borowie na działkach o nr ewidencyjnych: 436/2, 331/6, 331/14, 331/30, 331/39, 332/4, 332/8, 332/10, 332/15, 331/42 i 331/43 opracowana na wniosek: Gminy Borowie, ul. A. Sasimowskiego 2, 08-412 Borowie.
Jednocześnie informuję, że w terminie 14 dni od dnia ukazania się niniejszego obwieszczenia strony mogą zapoznać się z treścią decyzji w siedzibie Urzędu Gminy w Borowiu, ul. A. Sasimowskiego 2, w pok. nr 12, w godzinach urzędowania 8.00-16.00 /osobiście lub telefonicznie pod nr 025 6859070 wew.19/ oraz w przypadku zastrzeżeń wnieść odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego z siedzibą w Siedlcach, ul. Piłsudskiego 38 za pośrednictwem Wójta Gminy Borowie.
Do obwieszczenia w sposób zwyczajowo przyjęty ( 14 dni ) w:
1. Urząd Gminy Borowie ― tablica ogłoszeń przy ul. A. Sasimowskiego 2.
2. Biuletyn informacji publicznej Urzędu Gminy Borowie: www.borowie.eobip.pl
3. Sołtys miejscowości Borowie.
Wójt Gminy Borowie
/-/ Wiesław Gąska
OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania administracyjnego
i wystąpieniu do organów opiniujących
Na podstawie art. art. 49 i 61 § 4 ustawy
z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r.
Nr 98, poz. 1071 ze zm.) w związku z art. 71 ust.2, art. 73 ust.1 i art.75 ust.
1 pkt.4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o
środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o
ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn.
zm.)
zawiadamiam
o wszczęciu w dniu 4 marca 2010 r. na wniosek firmy Komdri Sp. z o.o., ul.
Jaspisowa 9, 05-806 Komorów, postępowania w sprawie wydania decyzji o
środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego
na budowie elektrowni wiatrowej (turbina typu Torres) o mocy 1,65 MW na działce
ewidencyjnej nr 962 i 963 w miejscowości Iwowe, gmina Borowie, powiat
Garwolin wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
Zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu
informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie
środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227)
w dniu 12 marca 2010r. organ prowadzący postępowanie wystąpił do Starosty Powiatu
Garwolińskiego i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Garwolinie o
wydanie opinii co do konieczności sporządzenia raportu i co do zakresu oceny
oddziaływania powyższego przedsięwzięcia na środowisko.
Wyznacza się stronom postępowania termin 14 dni, licząc od dnia podania
powyższej informacji do publicznej wiadomości, na zapoznanie się z aktami
sprawy, uzyskanie ewentualnych wyjaśnień w sprawie, złożenie pisemnych wniosków
i zastrzeżeń w Urzędzie Gminy Borowie przy ul. Sasimowskiego 2, 08-412 Borowie
w godz. 8.00-16.00.
Niniejsze obwieszczenie zostaje podane stronom do wiadomości przez
zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Borowie: www.borowie.eobip.pl,
wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy przy ul. Sasimowskiego 2 i
przesłane sołtysowi wsi Iwowe oraz sołtysowi wsi Łopacianka celem wywieszenia
na tablicy ogłoszeń.
Zgodnie z
art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r o planowaniu i zagospodarowaniu
przestrzennym /Dz. U. Nr 80 poz. 717 z 2003r z późniejszymi zmianami/ i art. 49
Kodeksu postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960r /Dz. U. Nr 98,
poz. 1071 z 2000r z późniejszymi zmianami/ zawiadamiam o wszczęciu postępowania
w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającego
na budowie stacji bazowej telefonii komórkowej w miejscowości Nowa Brzuza,
gmina Borowie . Inwestorem przedsięwzięcia jest firma P4 Sp. z o.o. z siedzibą
przy ul. Taśmowej 7, 02-677 Warszawa. Inwestycja planowana jest w miejscowości Nowa
Brzuza na działce o nr ewidencyjnym 451, której właścicielami są Państwo Edyta
i Dariusz Świętulscy, zam. Nowa Brzuza 32, 08-412 Borowie.
Uwagi należy kierować do tutejszego Urzędu w terminie
14 dni od daty publicznego obwieszczenia tj. do dnia 26.03.2010r.
O
B W I E S Z C Z E N I E
Wójta
Gminy Borowie
z dnia 06 maja 2010r.
w
sprawie informacji o numerach i granicach obwodów głosowania
oraz siedzibach obwodowych komisji wyborczych w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej
Polskiej w dniu 20 czerwca 2010r.
Na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 27 września 1990 r. o wyborze Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2000r. Nr 47, poz. 544 z późn. zm.) oraz w związku z uchwałą nr XXXV/161/2006 Rady Gminy Borowie z dnia 30 marca 2006r. w sprawie utworzenia granic, numerów obwodów głosowania oraz siedzib Obwodowych Komisji Wyborczych na terenie gminy Borowie (Dz.Urz. Woj. Maz. z 2006r. Nr 116 poz. 3797).
Wójt Gminy Borowie
podaje do publicznej wiadomości,
informację o 4 (czterech) obwodach głosowania, w których zostaną przeprowadzone wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 20 czerwca 2010r.:
Nr obwodu głosowania |
Granice obwodu głosowania |
Siedziba Obwodowej Komisji Wyborczej |
1.
|
Borowie, Kamionka, Nowa Brzuza, Stara Brzuza, Chromin, Jaźwiny, Gózd, Słup Pierwszy, Słup Drugi, Łopacianka |
Gminny Ośrodek Kultury w Borowiu ul. Garwolińska 19 |
2.
|
Filipówka, Brzuskowola, Gościewicz |
Publiczna Szkoła Podstawowa w Brzuskowoli Brzuskowola 22 |
3.
|
Głosków, Łętów, Dudka, Wilchta |
Zespół Szkół Głosków 29 |
4.
|
Laliny, Iwowe |
Publiczna Szkoła Podstawowa w Iwowem Iwowe 140 |
Lokale wyborcze przystosowane do korzystania przez osoby
niepełnosprawne to Gminny Ośrodek Kultury w Borowiu ul. Garwolińska 19, Zespół
Szkół w Głoskowie, Publiczna Szkoła Podstawowa w Iwowem.
Lokale wyborcze otwarte będą w dniu 20 czerwca 2010 r. w godzinach od
OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania administracyjnego
i wystąpieniu do organów opiniujących
Na podstawie art. art. 49 i 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.) w związku z art. 71 ust.2, art. 73 ust.1 i art.75 ust. 1 pkt.4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn.)
zawiadamiam
o wszczęciu w dniu 5 maja 2010 r. na wniosek firmy JWS Siłownie Wiatrowe Sp. z o.o. z siedzibą
przy ul. Jana Pawła II 23 lok. 16, 05-077 Warszawa-Wesoła postępowania w
sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację
przedsięwzięcia polegającego na budowie elektrowni wiatrowej (turbina typu Torres
1.65) o mocy 1,65 MW na działce ewidencyjnej nr 172 w miejscowości Łopacianka,
gmina Borowie, powiat Garwolin wraz z infrastrukturą
towarzyszącą.
Zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227) w dniu 12 maja 2010r. organ prowadzący postępowanie wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Siedlcach i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Garwolinie o wydanie opinii co do konieczności sporządzenia raportu i co do zakresu oceny oddziaływania powyższego przedsięwzięcia na środowisko.
Wyznacza się stronom
postępowania termin 14 dni, licząc od dnia podania powyższej informacji do
publicznej wiadomości, na zapoznanie się z aktami sprawy, uzyskanie
ewentualnych wyjaśnień w sprawie, złożenie pisemnych wniosków i zastrzeżeń w Urzędzie
Gminy Borowie przy ul. Sasimowskiego 2, 08-412 Borowie w godz. 8.00-16.00.
Niniejsze obwieszczenie zostaje podane stronom do wiadomości przez
zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Borowie: www.borowie.eobip.pl,
wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy przy ul. Sasimowskiego 2, przesłanie
sołtysowi wsi Łopacianka celem wywieszenia na tablicy ogłoszeń oraz w związku z tym, iż teren bezpośredniego
oddziaływania izolinii LAeq obejmuje grunty wsi Kienkówka, gmina
Stoczek Łukowski oraz wsi Wola Miastkowska, gmina Miastków Kościelny podaje się
do wiadomości wymienionym stronom w celu wywieszenia na tablicy ogłoszeń.
Borowie, dnia 22.06.2010r
POSTANOWIENIE
Na podstawie art. 63 ust. 1 ustawy z
dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego
ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach
oddziaływania na środowisko ( Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ), zgodnie z § 3 ust. 1
pkt 6 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r.(Dz. U. z 2004 r.
Nr 257, poz. 2573 z późn. zm.) w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć
mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań
związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu
na środowisko, instalacje wykorzystujące siłę wiatru do produkcji energii o
całkowitej wysokości nie niższej niż
p o s t a n a w i a
m
dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie
znacząco oddziaływać na środowisko dla inwestycji polegającej na ,,Budowie elektrowni wiatrowej (turbina
typu Torres 1.65) o mocy 1,65 MW na działce o nr ew. 172 wraz z infrastrukturą
towarzyszącą w miejscowości Łopacianka, gm. Borowie” stosownie do
wszczętego w dniu 05.05.2010r postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych
uwarunkowaniach na wniosek JWS Siłownie Wiatrowe Sp. z o.o. z dnia 05.05.2010r. stwierdzić obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania
przedsięwzięcia na środowisko, określając
jednocześnie zakres raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko (zgodny
z art. 66 ustawy „ooś”), a w szczególności z poniższymi elementami wymagającymi
szczegółowej analizy:
1.
oddziaływanie na klimat akustyczny -
analizę emisji
hałasu do środowiska należy wykonać zgodnie z metodyką zalecaną przez Ministra
Środowiska, a zatem z wykorzystaniem instrukcji zgodnej z polskimi normami i
dostosowanym do nich programem obliczeniowym oraz przedstawić zagadnienia w
formie graficznej, prezentującej zasięgi poszczególnych izofon w porze dnia i
nocy i wskazującej tereny chronione akustycznie;
2.
możliwość wystąpienia konfliktów
społecznych w związku z realizacją przedmiotowego przedsięwzięcia;
3. kumulowanie się oddziaływań
rozpatrywanego przedsięwzięcia z innymi zlokalizowanymi na sąsiednich terenach;
4.
zagadnienia dotyczące ochrony
przyrody ze szczególnym uwzględnieniem:
1)
opisu
elementów przyrodniczych środowiska objętych zakresem przewidywanego
oddziaływania planowanego przedsięwzięcia (inwentaryzacja przyrodnicza terenu,
opis fauny, flory, istniejących oraz projektowanych obszarów podlegających
ochronie prawnej na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, w szczególności:
a)
listy
gatunków ptaków występujących na obszarze planowanej inwestycji oraz w jej
okolicach (w promieniu
b)
charakterystyki
występowania ptaków, dla których przedsięwzięcie może być istotną barierą
ekologiczną, w tym dokładny przebieg tras przelotów, kierunki przemieszczania
się, wysokości przemieszczania się, sezonowość występowania, lokalny i
regionalny schemat przemieszczania się;
c)
związki
pomiędzy występowaniem ptaków a siedliskami, odnoszące się do możliwości
odpoczynku i żerowania w okresie koczowisk, a następnie migracji wiosennej,
jesiennej, możliwości odpoczynku i żerowania w okresie zimowiska oraz
możliwości występowania
w okresie lęgowym - ocena w cyklu rocznym;
d)
listy
gatunków nietoperzy występujących w wytypowanych przez chiropterologa miejscach,
gdzie jest najwyższe prawdopodobieństwo znalezienia kolonii rozrodczych, na
powierzchni planowanej inwestycji oraz w jej okolicach w skali całego roku;
e)
charakterystyki
występowania nietoperzy, dla których przedsięwzięcie może być istotną barierą
ekologiczną, z uwzględnieniem migracji sezonowej do miejsc rozrodu i do miejsc
zimowania oraz migracji na żerowiska - ocena w cyklu rocznym;
2) opisu przewidywanych skutków dla
ptaków, nietoperzy, innych zwierząt chronionych, siedlisk przyrodniczych i
roślin, w przypadku niepodejmowania przedsięwzięcia;
3) opisu analizowanych wariantów, w
tym:
a) wariantu
proponowanego przez wnioskodawcę oraz minimum jednego racjonalnego wariantu
alternatywnego;
b) wariantu
najkorzystniejszego dla środowiska;
4) określenia przewidywanego
oddziaływania na środowisko ww. analizowanych wariantów,
w szczególności: śmiertelności w wyniku kolizji, efektu bariery dla przelotów
lokalnych
i długodystansowych, odstraszania od siłowni (efektywna utrata siedlisk) oraz
fragmentacja krajobrazu związana m.in. z budową sieci dróg serwisowych. w tym:
a)
wpływu
inwestycji na gatunki ptaków z załącznika I Dyrektywy Ptasiej, gatunki
wymienione w Polskiej Czerwonej Księdze Zwierząt (Głowaciński) oraz gatunki
SPEC w kategorii 1-3 (BirdLife International 2004), zlokalizowane na obszarze
farmy oraz w sąsiedztwie inwestycji;
b)
wpływu
inwestycji na szlaki migracyjne zwierząt (głównie ptaki i nietoperze);
c)
wpływu
inwestycji na przyszłe wykorzystanie terenu;
d)
wpływu
przedsięwzięcia w powiązaniu z innymi, położonymi w sąsiedztwie farmami
wiatrowymi (teren przedmiotowej gminy i gmin ościennych) i innymi
przedsięwzięciami na spójność sieci obszarów Natura 2000 (kumulacja
oddziaływań);
e)
wpływu
inwestycji na elementy sieci ekologicznej Natura 2000 (możliwość potencjalnego
bezpośredniego i pośredniego wpływu przedsięwzięcia na stan siedlisk
przyrodniczych
oraz siedlisk gatunków roślin i zwierząt dla których zostały wyznaczone lub
zaproponowane do wyznaczenia obszary Natura 2000; ocena skutków lokalizacji
farmy wiatrowej dla ciągłości istnienia obszarów Natura 2000; możliwość
ciągłego, istotnego oddziaływania elektrowni wiatrowych na gatunki, dla których
wyznaczono lub zaplanowano wyznaczenie ostoi Natura 2000; oddziaływania innych
czynników lub elementów związanych z pracą generatorów prądu na sieć Natura
2000);
f)
wpływu
inwestycji na inne obszary i gatunki roślin, zwierząt i grzybów podlegające
ochronie prawnej;
5) uzasadnienia proponowanego przez
wnioskodawcę wariantu, ze wskazaniem jego oddziaływania
na środowisko, w tym na:
a) cenne oraz
chronione rośliny, zwierzęta, siedliska przyrodnicze;
b) krajobraz
(oddziaływanie na walory krajobrazowe, wprowadzenie dominanty w postaci wież
i turbin, analiza widzialności instalacji z określonych odległości najlepiej w
oparciu
o numeryczny model terenu z wykorzystaniem technologii GIS);
c) wzajemne
oddziaływanie między powyższymi elementami;
6) opisu przewidzianych działań
mających na celu zapobieganie, minimalizowanie i łagodzenie negatywnego
oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;
7) przedstawienia zagadnień w formie
graficznej, w tym:
a) przedstawienia na
załączniku mapowym lokalizacji inwestycji w odniesieniu do obszarów objętych
ochroną na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
i cennych siedlisk przyrodniczych, a także chronionych roślin i zwierząt;
b) przedstawienia na
załączniku mapowym wszystkich istniejących i planowanych farm wiatrowych w
przedmiotowej gminie i gminach ościennych;
8) przedstawienia zagadnień w formie
kartograficznej;
9) przedstawienia propozycji
monitoringu oddziaływania przedsięwzięcia na etapie jego budowy
i eksploatacji;
10) źródła informacji stanowiące
podstawę do sporządzenia raportu.
5.
Na terenie projektowanej farmy oraz
w lokalizacji racjonalnego wariantu alternatywnego należy wykonać screening (zgodnie z „Wytycznymi w zakresie
oceny oddziaływania elektrowni wiatrowych na ptaki” PSEW z roku 2008 oraz
„Tymczasowymi wytycznymi dotyczącymi oceny oddziaływania elektrowni wiatrowych
na nietoperze” – wersja II z grudnia 2009 r.), który może wykluczyć
przedmiotową lokalizację albo określić ścieżkę monitoringu przedrealizacyjnego
(częstotliwość kontroli terenowych) dla rozpatrywanych wariantów inwestycji.
1) należy szczegółowo opisać
zastosowaną metodykę włącznie z podaniem dat i godzin obserwacji.
2) długość monitoringu – minimum 1 rok,
z uwzględnieniem wszystkich okresów fenologicznych.
3) wykonawcami screeningu i badań
terenowych winny być osoby doświadczone w rozpoznawaniu ptaków.
4) W odniesieniu do oceny
oddziaływania inwestycji na ptaki jak i zagadnień metodycznych dotyczących
badań ptaków (monitoring przedrealizacyjny rozpatrywanych wariantów), należy
wykorzystać następującą metodykę, opartą o ww. wytyczne PSEW
(http://www.psew.pl/wytyczne_w_zakresie_oddzialywania_elektrowni_wiatrowych_na_ptaki.htm)
oraz instrukcję opracowaną przez P. Chylareckiego (2008):
5) Badania natężenia wykorzystania
przestrzeni powietrznej przez ptaki:
a) badania mają na celu oszacowanie natężenia przelotów (lokalnych i
długodystansowych) ptaków
w przestrzeni powietrznej, ze szczególnym uwzględnieniem gatunków o wysokiej
kolizyjności (ptaki drapieżne i inne duże ptaki), poznanie zmienności tych
parametrów w cyklu rocznym;
b) powierzchnie próbne – punkty
obserwacyjne zlokalizowane w obszarze farmy w miejscach
o dobrej widoczności (brak lasu, wysokich drzew), punkty obserwacyjne powinny
być oddalone od siebie o około 2-
c) kontrole każdego punktu w przypadku
gdy jest ich więcej niż 3 powinny trwać minimum 1 godz. obserwacji (gdy punktów
jest 2 lub 3 wówczas po min. 2 godziny obserwacji na każdym punkcie; przy
jednym punkcie obserwacyjnym – min. 4 godziny) w godzinach około południowych
(IV-VIII) lub godzinach rannych (pozostały okres). Podczas kolejnych wizyt
terenowych obserwacje należy rozpoczynać naprzemiennie na poszczególnych punktach
obserwacyjnych. W przypadku rozległych farm (powyżej 5 km2),, gdy
punkty obserwacyjne są rozmieszczone na trasie transektów dopuszcza się
naprzemienną kontrolę transektów i punktów podczas jednego przemarszu. Wówczas
kontrole powinny rozpoczynać się wczesnym rankiem.
d) notowane są wszystkie obserwacje
ptaków widzianych w locie (w zasięgu wzroku) z podziałem na kategorie pułapu
przelotu (poniżej zasięgu śmigieł, w zasięgu śmigieł i powyżej zasięgu śmigieł
– w przypadku obserwacji tego samego ptaka na różnych pułapach rejestrujemy go
w każdej stwierdzonej strefie), a w przypadku ukierunkowanego przelotu należy
również uwzględnić kierunek. Rejestracji podlegają również ptaki nierozpoznane
co do gatunku (wówczas ptaki powinny być zaklasyfikowane do szerszej kategorii,
np. „szponiaste nieoznaczone”, „wróblowe nieoznaczone” itp.). Skowronki
śpiewające w locie nie podlegają rejestracji.
e) kontrole każdego punktu – co ok.
6-18 dni, w zależności od ścieżki monitoringu, z nasileniem
w okresie przelotów wiosennych (III-V) i jesiennych (VIII-XI).
f) wyniki w formie tabeli powinny
pokazywać dane z każdej kontroli (liczba os. na godzinę obserwacji) w rozbiciu
na poszczególne gatunki ptaków i strefę pułapu wysokości
6) Cenzus lęgowych gatunków rzadkich i
średniolicznych:
a)
celem
jest oszacowanie liczebności i rozmieszczenia
lęgowych gatunków rzadkich i nielicznych oraz gatunków o dużych rozmiarach
ciała i kolonijnych, na terenie planowanej inwestycji i w jej bezpośrednim
sąsiedztwie;
b)
powierzchni
próbna: obszar farmy (rozumiany jako teren zajęty przez wiatraki tj. w
promieniu
c)
kontrole:
3 kontrole dzienne – każda całości obszaru (przełom marca i kwietnia –
ze szczególnym uwzględnieniem żurawia, ptaków drapieżnych i kruka, maj oraz
przełom czerwca i lipca); dodatkowo wszystkie obserwacje oportunistyczne
dokonywane w trakcie prac terenowych, liczenie gniazd bociana białego i ocena
jego sukcesu lęgowego (lipiec). W kwietniu dodatkowa nocna kontrola w
poszukiwaniu sów (z zastosowaniem stymulacji głosowej). W maju (III dekada)
kontrola nocna nakierowana na wykrycie lęgowych chruścieli (derkacza).
d)
liczone
i kartowane wszystkie ptaki z Załącznika 1 Dyrektywy Ptasiej, gatunki wymienione
w Polskiej Czerwonej Księdze Zwierząt (Głowaciński), gatunki SPEC w kategorii
1-3 (BirdLife International 2004 - z wyjątkiem najpospolitszych tj.: skowronka,
szpaka, dymówki, oknówki, wróbla, mazurka, makolągwy, muchołówki szarej, sikory
ubogiej, czubatki, pleszki, świstunki leśnej, białorzytki i krętogłowa) oraz
pozostałe o dużych rozmiarach ciała (w tym np. czapla siwa, pozostałe
blaszkodziobe, szponiaste i siewkowe oraz kruk), a także wszelkie gatunki
kolonijne. W buforze
e)
wynikiem
obserwacji powinna być mapa ukazująca rozmieszczenie stanowisk lęgowych/terytoriów
stwierdzonych gatunków ptaków, z uwzględnieniem rozmieszczenia turbin
wiatrowych oraz granic farmy i buforu
7) Badania transektowe liczebności i
składu gatunkowego:
a)
celem
tych badań jest uzyskanie podstawowych
informacji o składzie gatunkowym awifauny użytkującej powierzchnię farmy i jej
otocznie oraz uzyskanie informacji o sposobie wykorzystania terenu przez ptaki,
zagęszczeniach poszczególnych gatunków oraz zmienności obu tych parametrów w
cyklu rocznym;
b)
transekty
pokrywające w miarę równomiernie obszar planowanej inwestycji, ich kontrola
podczas kolejnych wizyt terenowych powinna rozpoczynać się naprzemiennie z
różnych końców;
c)
kontrole
transektu w równych odstępach czasu, tj. co ok. 6-18 dni, w zależności od
ścieżki monitoringu, z nasileniem w okresie przelotów wiosennych (III-V) i
jesiennych (VIII-XI).
d)
kontrole
należy przeprowadzić w godzinach porannych, od wschodu słońca (IV-VIII) lub
w godzinach około południowych
(pozostały okres). W przypadku rozległych farm (powyżej 5 km2), gdy
punkty obserwacyjne są rozmieszczone na trasie transektów dopuszcza się naprzemienną kontrolę transektów i punktów
podczas jednego przemarszu. Wówczas kontrole powinny rozpoczynać się wczesnym
rankiem.
e)
liczone
wszystkie ptaki widziane i słyszane, zgodnie ze standardową metodyką. Osobno
notuje się ptaki stacjonarne, a osobno lecące (śpiewające w locie skowronki są
traktowane jak ptaki stacjonarne, ptaki które siadły lub poderwały się do lotu
również należy traktować jak stacjonarne), w tym również ptaki nierozpoznane co
do gatunku (wówczas ptaki powinny być zaklasyfikowane do szerszej kategorii,
np. „szponiaste nieoznaczone”, „wróblowe nieoznaczone” itp.). Ptaki w locie
należy przypisać do pułapu wysokości (poniżej zasięgu śmigieł, w zasięgu śmigieł
i powyżej zasięgu śmigieł).
f)
wyniki
w formie tabel zawierających liczebność ptaków w rozbiciu na poszczególne
gatunki oraz poszczególne kontrole w przeliczeniu na:
8) Badania w protokole MPPL:
a)
celem
tych badań jest poznanie składu gatunkowego i
zagęszczeń poszczególnych gatunków ptaków wykorzystujących teren w okresie
lęgowym w celu porównania zebranych wyników z uzyskanymi podczas badań MPPL w
podobnych typach krajobrazu bądź w odniesieniu do konkretnego regionu Polski.
Zastosowanie standardu metodycznego programu MPPL (Chylarecki i inni 2006) –
instrukcja liczeń terenowych, wyboru pow. próbnych oraz formularze liczeń są
dostępne na stronie internetowej: http://www.monitoringptakow.gios.gov.pl/9,monitoring_pospolitych_ptakow_legowych_mppl.html
b)
powierzchnie
próbne (obejmująca teren inwestycji): kwadrat 1 x
c)
kontrole:
2 kontrole (w odstępie ok. miesiąca) w terminach 10 IV-15 V (I kontrola) oraz
16 V-30 VI (II kontrola), zgodnie z ustalonym standardem metodycznym MPPL.
Liczone są wszystkie ptaki widziane i słyszane, zgodnie ze standardem
metodycznym MPPL.
9)
W
odniesieniu do monitoringu nietoperzy należy uwzględnić „Tymczasowe wytyczne
dotyczące oceny oddziaływania elektrowni wiatrowych na nietoperze” – wersja II
z grudnia 2009 r., rekomendowane przez Państwową Radę Ochrony Przyrody oraz
Porozumienie dla Ochrony Nietoperzy, sporządzone przez zespół specjalistów z
całej Polski, według aktualnego stanu wiedzy, wytycznych EUROBATS, krajowych
uwarunkowań przyrodniczych, klimatycznych, prawnych, organizacyjnych i
sprzętowych. Wytyczne znajdują się pod następującym adresem: http://www.nietoperze.pl/wiatraki-wytyczne-2009-II.pdf.
U Z A S A D N I E N I E
W dniu 05 maja 2010 r. wpłynął do
Wójta Gminy Borowie wniosek z dnia 05 maja 2010 r. o wydanie decyzji o
środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego
na ,, Budowie elektrowni wiatrowej
(turbina typu Torres 1.65) o mocy 1,65 MW na działce o nr ew. 172 wraz z
infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Łopacianka, gm. Borowie”. Analiza wniosku wykazała, iż zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 6 Rozporządzenia Rady Ministrów z 9 listopada
2004 roku w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco
oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z
kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na
środowisko (Dz. U. z 2004 r. Nr 257,
poz. 2573, z póżn. zm.) inwestycja została zaliczona do przedsięwzięć mogących
znacząco oddziaływać na środowisko, dla których raport może być wymagany.
Do
wniosku dołączono dokumenty określone w art. 74 ust. 1 ustawy o udostępnianiu
informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie
środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Z załączonej karty informacyjnej przedsięwzięcia sporządzonej zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 5
ustawy z dnia 3 października 2008 r. wynika, że przedmiotowe przedsięwzięcie
obejmuje:
1)
budowę
elektrowni wiatrowej na działce nr 172 w miejscowości Łopacianka, gmina Borowie;
2)
elektrownia
wiatrowa składać się będzie z jednej siłowni wiatrowej o mocy 1650 kW wraz z
przyłączem,
3)
od
siłowni do słupa linii 15 kV zostanie wykonane podziemne przyłącze kablowe na głębokości ok.
4)
wieża
zakotwiczona będzie w gruncie fundamentem o kołowym rzucie poziomym o średnicy
5)
przedsięwzięcie
spowoduje trwałe wyłączenie z użytkowania rolniczego części działek
przeznaczonych na fundamenty, drogi dojazdowe, plac manewrowy i inną
infrastrukturę towarzyszącą, część wyłączona z produkcji rolnej wyniesie około
30 arów, na pozostałej części działki możliwe będzie prowadzenie produkcji
rolnej;
6)
całkowita
powierzchnia działki nr 172 w miejscowości Łopacianka wynosi
7)
powierzchnia
działki na której zostanie przeprowadzona inwestycja na okres budowy zostanie
utwardzona, pozostała część działki nie zmieni swojego przeznaczenia,
8)
parametry
siłowni wiatrowej: średnica wirnika
9)
teren
inwestycji położony jest w odległości ok.
W ramach planowanej inwestycji projektowana jest budowa
drogi dojazdowej do elektrowni. Równolegle z budową drogi układany będzie
podziemny kabel sieci średniego napięcia na głębokości ok.
Etap eksploatacji przedsięwzięcia wiązać
się będzie z emisją hałasu ze źródeł o dużej mocy akustycznej, przez co
nastąpią zmiany klimatu akustycznego na obszarze o znacznej powierzchni.
Planowane przedsięwzięcie spowoduje lokalne ograniczenia infiltracji wody
opadowej do gruntu (spływ powierzchniowy z fundamentów wiatrowni).
Funkcjonowanie wiatrowni wiąże się z potencjalnym oddziaływaniem na ptaki i
nietoperze oraz ze zmianami krajobrazowymi, wynikającymi z usytuowania wysokich
budowli energetycznych w sąsiedztwie obszarów użytkowanych rolniczo.
Do typowych oddziaływań generowanych
przez elektrownie wiatrowe należą:
a)
śmiertelność
ptaków i nietoperzy w wyniku zderzeń;
b)
wymuszenie
zmiany tras wędrówek i przelotów ptaków;
c)
uszczuplenie
żerowisk ptaków w wyniku ich odstraszania;
d)
wymuszenie
zmiany sposobu wykorzystania przestrzeni przez nietoperze;
e)
bezpośrednie
zniszczenie lub uszczuplenie siedlisk przyrodniczych lub siedlisk gatunków
przez samą budowlę;
f)
oddziaływanie
łączne z innymi istniejącymi lub planowanymi wiatrakami.
Realizacja farm wiatrowych w przypadku złej lokalizacji
projektów, może negatywnie oddziaływać na środowisko przyrodnicze, w tym
głównie na awifaunę i chiropterofaunę.
Najbliższy
obszar Natura 2000 to „Dolina Kostrzynia” PLB140009 zlokalizowany w odległości ok.
Przedsięwzięcie będzie realizowane
poza miejscem występowania obszarów wodno - błotnych i innych o płytkim
zaleganiu wód podziemnych, poza obszarami górskimi, w sąsiedztwie terenów
leśnych i zadrzewień. W miejscu realizacji przedsięwzięcia nie występują
jeziora, uzdrowiska ani obszary ochrony uzdrowiskowej. Ze względu na rodzaj
planowanej inwestycji oraz jej lokalizację nie wystąpi transgraniczne
oddziaływanie na środowisko. Z przedłożonych materiałów nie
wynika, aby w rejonie inwestycji występowały obszary objęte ochroną, w tym
strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych. W
przedłożonych dokumentach brak także informacji, aby w miejscu realizacji inwestycji oraz
w jej pobliżu występowały obszary, na których standardy jakości środowiska
zostały przekroczone. Na podstawie informacji zawartych w karcie informacyjnej
nie można stwierdzić braku możliwości wystąpienia oddziaływania o znacznej
wielkości lub złożoności. Organ przeprowadził
postępowanie wyjaśniające na podstawie którego stwierdził, że przedsięwzięcie
będzie realizowane poza terenami zamkniętymi. Wobec powyższego, właściwym w
sprawie – zgodnie z art. 75 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o
udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w
ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008
r. Nr 199, poz. 1227)- organem ochrony środowiska jest Wójt Gminy Borowie.
Wójt Gminy Borowie obwieszczeniem z
dnia 12 maja 2010r. zawiadomił strony
postępowania o możliwości zapoznania się z zebraną dokumentacją w powyższej
sprawie. W wyznaczonym terminie nie złożono uwag i wniosków.
Działając zgodnie z art. 64 ust. 1
pkt 2 ustawy Wójt Gminy Borowie zwrócił się pismem z dnia 12 maja 2010 r. znak:
RG.7625-2/2010 do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie oraz do
Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Garwolinie o opinię w sprawie
obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania dla w/w przedsięwzięcia na
środowisko i w przypadku stwierdzenia takiego obowiązku o określenie zakresu
raportu o jego oddziaływaniu na środowisko.
Państwowy Powiatowy Inspektor
Sanitarny w Garwolinie w wydanej w dniu 20 maja 2010 r. opinii, znak: ZNS.712-32/10
stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na
środowisko i odstąpił od wymogu przeprowadzenia oceny oddziaływania na
środowisko przedmiotowego przedsięwzięcia.
Regionalny Dyrektor Ochrony
Środowiska w Warszawie w wydanej w dniu 04 czerwca 2010 r. opinii, znak: RDOŚ-14-WOOŚ-II-MK-6614-1052/10
wyraził opinię, że konieczne jest przeprowadzenie oceny oddziaływania na
środowisko i określił zakres raportu o oddziaływaniu na środowisko( zwany dalej
,, raportem ooś” ) zgodny z art. 66 ustawy „ooś” wraz z elementami szczegółowej
analizy.
Uzasadniając, Wójt
Gminy Borowie postanowił nałożyć na JWS Siłownie Wiatrowe Sp. z o.o. z siedzibą
przy ul. Jana Pawła II 23 lok.16, 05-077 Warszawa-Wesoła obowiązek
przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko wraz z
zakresem raportu określonym powyżej. Przedmiotowe przedsięwzięcie, zgodnie z §
3 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów
przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych
uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia
raportu o oddziaływaniu na środowisko zalicza się do przedsięwzięć mogących
potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, o których mowa w art. 59 ust.
1 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o
środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o
ocenach oddziaływania na środowisko.
Wójt Gminy analizując
powyższe postanowienia, a także uwzględniając fakt, oddziaływania elektrowni na
środowisko min. na migrujące ptaki podlegające ochronie, oddziaływanie akustyczne
takich obiektów, wpływ pozytywny i negatywny wprowadzonych zmian na środowisko
w okresie długoterminowym oraz
uwzględniając możliwość konfliktów społecznych, a także mając na celu zachowanie zrównoważonego
rozwoju niniejszym postanowieniem nałożył obowiązek sporządzenia raportu w
zakresie zgodnym z art. 66 z ooś (przedstawionym szczegółowo w niniejszym
postanowieniu). Działając w trybie art. 59
ust. 1 pkt.2 ustawy z dnia 3
października 2008 r. o
udostępnianiu informacji o środowisku i
jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko w
związku z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na
realizację przedmiotowego przedsięwzięcia, dysponując kartą informacyjną
przedsięwzięcia o której mowa w art. 3
ust. 1 pkt 5 w/w ustawy, po dokonaniu analizy zawartej w uzasadnieniu
postanowienia, które sporządzono stosownie do uregulowań art. 65 ust. 3 w związku art. 63 ust. 1 z
dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu
informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w
ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, biorąc pod uwagę
powyższe oraz opinie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie oraz
Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Garwolinie postanowiono jak w
sentencji.
P O U C Z E N I E
Na niniejsze postanowienie służy stronom zażalenie do
Samorządu Kolegium Odwoławczego w Siedlcach w terminie 7 dni od daty jego
doręczenia za pośrednictwem Wójta Gminy Borowie.
Otrzymują:
1. JWS Siłownie Wiatrowe Sp. z o.o.
ul. Jana Pawła II 23 lok.16
05-077 Warszawa-Wesoła
2.
Strony postępowania- zgodnie z art. 49 Kpa
3.
a/a
Do wiadomości:
1. Państwowy Powiatowy Inspektor
Sanitarny w Garwolinie
ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 13
08-400 Garwolin
2. Regionalny
Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie
Wydział Spraw Terenowych I
ul. Kazimierzowska 23
08-110 Siedlce
Borowie, dnia 23.06.2010r.
P
O S T A N O W I E N I E
Na
podstawie art. 123, zgodnie z art. 97 § 1 pkt 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r.
Kodeks postępowania administracyjnego / Dz. U. Z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z
późń. zm./, w związku z art. 69 ust. 4 ustawy z dnia 3 października 2008r. O
udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w
ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko / Dz. U. Nr 199,
poz. 1227/, po rozpatrzeniu wniosku JWS Siłownie Wiatrowe dotyczącego
wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację
przedsięwzięcia polegającego na „Budowie
elektrowni wiatrowej (turbina typu Torres 1.65) o mocy 1,65 MW na działce o nr
ew. 172 wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Łopacianka, gmina
Borowie„ zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r.
w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na
środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem
przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko / Dz. U.
Nr 257, poz. 2573 z późń. zm./ jako instalacje wykorzystujące siłę wiatru do
produkcji energii o całkowitej wysokości nie niższej niż
p o
s t a n a w i a m
zawiesić postępowanie w sprawie decyzji o
środowiskowych uwarunkowaniach do czasu przedłożenia przez wnioskodawcę raportu
o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
U z
a s a d n i e n i e
W dniu 05 maja 2010r. do tut. Urzędu
wpłynął wniosek JWS Siłownie Wiatrowe Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Jana Pawła
II 23 lok.16, 05-077 Warszawa-Wesoła o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
dla przedsięwzięcia polegającego na budowie elektrowni wiatrowej (turbina typu
Torres 1.65) o mocy 1,65 MW na działce o nr ew. 172 wraz z infrastrukturą towarzyszącą
w miejscowości Łopacianka, gmina Borowie.
W dniu 12
maja 2010r. Wójt Gminy Borowie zwrócił się z pismem do Regionalnego Dyrektora
Ochrony Środowiska w Warszawie oraz Państwowego Powiatowego Inspektora
Sanitarnego w Garwolinie o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny
oddziaływania na środowisko w/w przedsięwzięcia i ewentualnego zakresu raportu.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Garwolinie w wydanej opinii
sanitarnej nr ZNS.712-32/10 z dnia 20 maja 2010r. stwierdził, że dla w/w
przedsięwzięcia nie ma potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na
środowisko, zaś Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie
postanowieniem nr RDOŚ-14-WOOŚ-II-MK-6614-1052/10 z dnia 04 czerwca 2010r.
wyraził natomiast opinię o konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania
tego przedsięwzięcia na środowisko i ustalił zakres raportu o oddziaływaniu
przedsięwzięcia na środowisko.
Analizując
wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z kartą
informacyjną przedsięwzięcia pod kątem uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem
przedsięwzięcia do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko stosownie
do przepisów art. 63 ust. 1 i 4 cytowanej ustawy i § 5 cytowanego
rozporządzenia, Wójt Gminy Borowie wydał w dniu 22 czerwca 2010r. postanowienie
nr RG.7625-2/2010, w którym nałożył obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania
w/w przedsięwzięcia na środowisko. Mając powyższe na uwadze postanowiono jak w
sentencji.
P o u c z e n i e
Zgodnie
z art. 101 § 3 i art. 103 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania
administracyjnego (tj.: Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zmianami):
1.
na niniejsze postanowienie służy stronom zażalenie do
Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach za pośrednictwem Wójta Gminy
Borowie w terminie 7 dni od daty doręczenia,
2.
zawieszenie
postępowania wstrzymuje bieg terminów przewidzianych w Kodeksie postępowania
administracyjnego
Ze zgromadzonym materiałem dowodowym w sprawie w tym:
opinią Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie, opinią
Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Garwolinie oraz postanowieniem
Wójta Gminy Borowie można zapoznać się w siedzibie Urzędu Gminy Borowie, ul. A.
Sasimowskiego 2, pok.12 w godz. 8.00-16.00 w terminie 7 dni od dnia doręczenia
niniejszego zawiadomienia. Doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni
od dnia publicznego ogłoszenia.
Do obwieszczenia w sposób zwyczajowo przyjęty ( 14 dni ) w:
1. Urząd Gminy Borowie – tablica
ogłoszeń przy ul. A. Sasimowskiego 2, 08-412 Borowie
2. Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Borowie: www.borowie.eobip.pl
3. Sołtys miejscowości Łopacianka,
Kienkówka, Wola Miastkowska.
Otrzymują:
1. JWS Siłownie Wiatrowe Sp. z o.o.
ul. Jana Pawła II 23 lok.16
05-077 Warszawa-Wesoła
2.
Strony postępowania- zgodnie z art. 49 Kpa
3.
a/a
Do wiadomości:
1. Państwowy Powiatowy Inspektor
Sanitarny w Garwolinie
ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 13
08-400 Garwolin
2. Regionalny
Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie
Wydział Spraw Terenowych I
ul. Kazimierzowska 23
08-110 Siedlce
O B W I E S Z C Z E N I E
Wójta Gminy Borowie
z dnia 24 września 2010r.
o okręgach wyborczych, ich granicach i numerach, liczbie radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym oraz wyznaczonej siedzibie Gminnej Komisji Wyborczej w Borowiu w wyborach samorządowych zarządzonych na dzień 21 listopada 2010r.
Na podstawie art. 94 ustawy z dnia 16 lipca 1998r. – Ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województwa (tekst jednolity z 2003 roku Dz. U. Nr 159, poz. 1547 ze zmianami) oraz uchwały Rady Gminy Nr XXXVIII/208/2002 z dnia 22 lipca 2002 roku w sprawie podziału Gminy na okręgi wyborcze ich granice i numery oraz liczbie radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym dla wyboru Rady Gminy – podaje się do publicznej wiadomości informację o okręgach wyborczych granicach i numerach oraz liczbie radnych wybieranych w okręgu wyborczym.
Nr okręgu wyborczego |
Granice
okręgu |
Liczba radnych wybieranych w okręgu |
1. |
Borowie, Kamionka |
2 |
2. |
Nowa Brzuza, Stara Brzuza |
1 |
3. |
Chromin |
1 |
4. |
Jaźwiny, Gózd |
1 |
5. |
Słup Pierwszy, Słup Drugi |
1 |
6. |
Filipówka |
1 |
7. |
Brzuskowola, Gościewicz |
1 |
8. |
Głosków, Łętów |
2 |
9. |
Dudka, Wilchta |
1 |
10. |
Laliny |
1 |
11. |
Łopacianka |
1 |
12. |
Iwowe |
2 |
Siedziba Gminnej Komisji Wyborczej w Borowiu mieści się w Urzędzie Gminy w Borowiu pok. 11, ul. A. Sasimowskiego 2, tel. (25) 685-90-70
Wójt Gminy Borowie
/-/ mgr inż. Wiesław Gąska
Zgodnie z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym /Dz. U. Nr 80 poz. 717 z 2003r z późniejszymi zmianami/ i art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960r /Dz. U. Nr 98, poz. 1071 z 2000r z późniejszymi zmianami/ zawiadamiam o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającej na budowie zespołu boisk sportowych Orlik 2012 przy Zespole Oświatowym w miejscowości Borowie, gmina Borowie. Inwestorem przedsięwzięcia jest Gmina Borowie, ul. A. Sasimowskiego 2, 08-412 Borowie. Inwestycja planowana jest w miejscowości Borowie na działce o nr ewidencyjnym 525.
Uwagi należy kierować do tutejszego Urzędu w terminie 14 dni od daty publicznego obwieszczenia tj. do dnia 20.12.2010r.
Wywieszono dn. 06.12.2010r
Zgodnie z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym /Dz. U. Nr 80 poz. 717 z 2003r z późniejszymi zmianami/ i art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960r /Dz. U. Nr 98, poz. 1071 z 2000r z późniejszymi zmianami/ zawiadamiam o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w sprawie budowy sieci wodociągowo-kanalizacyjnej w miejscowości Borowie, gmina Borowie. Inwestorem przedsięwzięcia jest Gmina Borowie. Inwestycja planowana jest w miejscowości Borowie na działkach o nr ew. 181/3, 181/13, 181/18, 413/14, 398, 107/1.
Uwagi należy kierować do tutejszego Urzędu w terminie 14 dni od daty publicznego obwieszczenia tj. do dnia 31.12.2010r.
Zgodnie z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym /Dz. U. Nr 80 poz. 717 z 2003r z późniejszymi zmianami/ i art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960r /Dz. U. Nr 98, poz. 1071 z 2000r z późniejszymi zmianami/ zawiadamiam o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającej na zmianie sposobu użytkowania budynku szkoły na młodzieżowy ośrodek wychowawczy w miejscowości Borowie, gmina Borowie. Inwestorem przedsięwzięcia jest Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy z siedzibą Wola Rowska 59, 08-450 Łaskarzew. Inwestycja planowana jest w miejscowości Borowie na działce o nr ewid. 125, której właścicielem jest Gmina Borowie, ul. A. Sasimowskiego 2, 08-412 Borowie.
Uwagi należy kierować do tutejszego Urzędu w terminie 14 dni od daty publicznego obwieszczenia tj. do dnia 01.02.2011r.
Zgodnie z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym /Dz. U. Nr 80 poz. 717 z 2003r z późniejszymi zmianami/ i art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960r /Dz. U. Nr 98, poz. 1071 z 2000r z późniejszymi zmianami/ zawiadamiam o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającej na zmianie sposobu użytkowania części budynku publicznej szkoły podstawowej na punkt przedszkolny w miejscowości Iwowe, gmina Borowie. Inwestorem przedsięwzięcia jest Gmina Borowie, ul. A. Sasimowskiego 2, 08-412 Borowie. Inwestycja planowana jest w miejscowości Borowie na działce o nr ewidencyjnym 221.
Uwagi należy kierować do tutejszego Urzędu w terminie 14 dni od daty publicznego obwieszczenia tj. do dnia 01.02.2011r.