Powrót na stronę głównąBIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY BOROWIE

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY BOROWIE

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Gmina Borowie

www.borowie.pl
Ikona statystyk

2006-03-31

OBWIESZCZENIE

Borowie, dnia 31.03.2006r

 

RG. 7625-1/06

 

 

 

OBWIESZCZENIE

 

 

Zgodnie z art. 61 §4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. Nr 98 z dnia 17 listopada 2000 r., poz. 1071, ze zmianami)

                                                 zawiadamiam,

 

że w dniu 29.03.2006r. na wniosek pełnomocnika strony p. Witolda Strzelczyk zam. ul. Marszałkowska 58 m12, 00-545 Warszawa, reprezentującego firmę PKT CENTERTEL Sp. z o.o., ul. Skierniewicka 10a, 01-230 Warszawa, zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji                    o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie stacji bazowej telefonii komórkowej PTK CENTERTEL pod nazwą „Borowie”,  zlokalizowanej na działce nr 99/2 w obrębie wsi Słup Pierwszy, gm. Borowie, pow. garwoliński, woj. mazowieckie.

Informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 k.p.a. do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium.

Ponadto zgodnie z art. 32 ust 1 pkt 1 ustawy Prawo ochrony środowiska informuję o możliwości składania uwag i wniosków w siedzibie Urzędu Gminy w Borowiu, ul. A. Sasimowskiego 2,  w terminie 21 dni od dnia publicznego ogłoszenia tj. 21.04.2006r.

 

 

2006-06-22

OBWIESZCZENIE

 

Borowie, dnia 21.06.2006r

 

RG. 7625-3/06

 

 

 

OBWIESZCZENIE

 

 

Zgodnie z art. 61 §4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. Nr 98 z dnia 17 listopada 2000 r., poz. 1071, ze zmianami)

 

                                                 zawiadamiam

 

że w dniu 29.05.2006 r. na wniosek Pana Stanisława Szubińskiego zam. Głosków 25, 08-412 Borowie zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie stacji paliw zlokalizowanej na działkach nr 620/2 w Głoskowie, oraz 18/3 w Dudce, gm. Borowie. Informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 k.p.a. do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium.

Ponadto zgodnie z art. 32 ust 1 pkt 1 ustawy Prawo ochrony środowiska informuję o możliwości składania uwag i wniosków w siedzibie Urzędu Gminy w Borowiu, ul. A. Sasimowskiego 2,  w terminie do 21 dni od dnia ogłoszenia niniejszego obwieszczenia tj. do dnia 12.07.2006r.

2006-08-23

Obwieszczenie

 

Borowie, dnia 23.08.2006r

 

RG. 7625-4/06

 

 

 

OBWIESZCZENIE

 

 

Zgodnie z art. 61 §4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. Nr 98 z dnia 17 listopada 2000 r., poz. 1071, ze zmianami)

 

                                                 zawiadamiam

 

że w dniu 08.06.2006 r. na wniosek Pana Dominika Szopy zam. Gózd 31,        08-412 Borowie zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie chlewni na 600 warchlaków i 600 tuczników oraz zbiornika na gnojowicę o pojemności 1005m3 zlokalizowanych na działce nr 612 w miejscowości Gózd, gm. Borowie. Pan Dominik Szopa posiada na wskazanej działce chlewnie na 350 szt. warchlaków i 350 szt. tuczników.

Informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 k.p.a. do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium.

Ponadto zgodnie z art. 32 ust 1 pkt 1 ustawy Prawo ochrony środowiska informuję o możliwości składania uwag i wniosków w siedzibie Urzędu Gminy w Borowiu, ul. A. Sasimowskiego 2,  w terminie 21 dni od dnia ogłoszenia niniejszego obwieszczenia tj. do dnia 14.09.2006r.

 

 

 

 

 

 

2008-08-21

Obwieszczenie

Borowie, dnia 20.08.2008r

 

OBWIESZCZENIE

 

 

        

 

      Zgodnie z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym /Dz. U. Nr 80 poz. 717 z 2003r z późniejszymi zmianami/ i art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960r /Dz. U. Nr 98, poz. 1071 z 2000r z późniejszymi zmianami/ zawiadamiam o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w sprawie rozbudowy budynku Publicznej Szkoły Podstawowej w Borowiu z przeznaczeniem na przedszkole i klasy lekcyjne.

Inwestorem przedsięwzięcia jest Gmina Borowie.

Inwestycja planowana jest w miejscowości Borowie na działce nr.ewid. 525.  

 

Uwagi należy kierować do tutejszego Urzędu w terminie 14 dni od daty publicznego obwieszczenia.

 

 

2008-10-01

Obwieszczenie

Borowie, dnia 01.10.2008r

 

RG. 7625-2/08

 

 

 

OBWIESZCZENIE

 

 

Zgodnie z art. 61 §4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. Nr 98 z dnia 17 listopada 2000 r., poz. 1071, ze zmianami)

 

                                                 zawiadamiam

 

że w dniu 29.09.2008 r. zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie kanalizacji sanitarnej grawitacyjno – tłocznej oraz pompowni ścieków na terenie gminy Borowie.

Inwestorem przedsięwzięcia jest Gmina Borowie. Inwestycja planowana jest w miejscowościach:

 

Stara Brzuza – działki nr 332 335

Filipówka – działki nr  430, 143, 432, 257, 437, 460, 435, 433, 440

Brzuskowola – działki nr 124, 119, 118/1, 54/3, 72/1, 71/4, 71/3

Gościewicz –  działki nr 501, 500, 498, 496, 497, 100, 507, 499, 500/1

 

 

Informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 k.p.a. do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium.

Ponadto zgodnie z art. 32 ust 1 pkt 1 ustawy Prawo ochrony środowiska informuję o możliwości składania uwag i wniosków w siedzibie Urzędu Gminy w Borowiu, ul. A. Sasimowskiego 2,  w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia niniejszego obwieszczenia tj. do dnia 08.10.2008r.

 

2008-11-17

Obwieszczenie

Borowie, dnia 13.11.2008r

 

 

RG. 7331-56/08

 

 

 

OBWIESZCZENIE

 

         

 

      Zgodnie z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym /Dz. U. Nr 80 poz. 717 z 2003r z późniejszymi zmianami/ i art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960r /Dz. U. Nr 98, poz. 1071 z 2000r z późniejszymi zmianami/ zawiadamiam o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w sprawie budowy stacji bazowej telefonii komórkowej PTK Centertel. Inwestorem przedsięwzięcia jest PTK Centertel sp. z o.o ul. Skierniewicka 10a, 01 – 230 Warszawa. Inwestycja planowana jest w miejscowości:

 

Chromin – działka nr 380/2   

 

Uwagi należy kierować do tutejszego Urzędu w terminie 14 dni od daty publicznego obwieszczenia.

2009-02-26

OBWIESZCZENIE

OBWIESZCZENIE

Wójta Gminy Borowie

 

o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

zgody na realizację przedsięwzięcia

 

 

                Zgodnie z art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227) oraz art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego zawiadamia się,

 

Wójt Gminy Borowie podaje do publicznej wiadomości

 

że w dniu 23.02.2009 roku została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, polegającego  na budowie zbiornika na gnojówkę dla 70 DJP, budowie płyty obornikowej dla 70 DJP i rozbudowie obecnych budynków inwentarskich (obora) dla 50 DJP na działce we wsi Nowa Brzuza o nr  ewidencyjntm 291 na rzecz inwestora

 

Mirosław Baran zam. Nowa Brzuza 18, 08-412 Borowie 

 

           W związku z powyższym informuje się, że strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w tutejszym Urzędzie Gminy oraz przysługuje im prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach za pośrednictwem Wójta Gminy Borowie, w terminie 14 dni od dnia doręczenia.

Zgodnie z art. 49 KPA cyt: „strony mogą być zawiadamiane o decyzjach i innych czynnościach organów administracji publicznej przez obwieszczenie lub w inny zwyczajowo przyjęty sposób publicznego ogłoszenia, jeżeli przepis szczególny tak stanowi; w tych przypadkach zawiadomienie bądź doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia”.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                       

Otrzymują:

1.   Inwestor.

2.   Sołtys wsi: Nowa Brzuza

      - celem umieszczenia na tablicy ogłoszeń.

3.   Tablica ogłoszeń w Urzędzie Gminy.

4.   Strona internetowa.

5.     A/a.

2009-03-05

Obwieszczenie

OBWIESZCZENIE

Wójta Gminy Borowie

 

o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

zgody na realizację przedsięwzięcia

 

 

                Zgodnie z art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227) oraz art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego zawiadamia się,

 

Wójt Gminy Borowie podaje do publicznej wiadomości

 

że w dniu 26.02.2009 roku została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, polegającego  na budowie kanalizacji sanitarnej, grawitacyjno-ciśnieniowej ścieków w miejscowościach :

Słup Pierwszy : działki 279, 99/1, 295, 285/2, 285/1, 177, 156, 292.

Słup Drugi : działki 174, 45, 173, 83.

Borowie : działki 387/1, 82/1, 398, 102, 403, 407, 394, 304, 303/6, 302/5, 302/4.

Gózd : działki 581, 592, 296, 542.

Jaźwiny : działki 492, 189, 522, 521, 491, 519, 511, 498, 518, 513, 510/1, 510/2, 500, 512, 447, 449.

na rzecz inwestora :

 

Gmina Borowie ul. Sasimowskiego 2, 08-412 Borowie 

 

           W związku z powyższym informuje się, że strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w tutejszym Urzędzie Gminy oraz przysługuje im prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach za pośrednictwem Wójta Gminy Borowie, w terminie 14 dni od dnia doręczenia.

Zgodnie z art. 49 KPA cyt: „strony mogą być zawiadamiane o decyzjach i innych czynnościach organów administracji publicznej przez obwieszczenie lub w inny zwyczajowo przyjęty sposób publicznego ogłoszenia, jeżeli przepis szczególny tak stanowi; w tych przypadkach zawiadomienie bądź doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia”. 

       

 

                                                                                                

Otrzymują:

1.   Inwestor.

2.   Tablica ogłoszeń w Urzędzie Gminy.

3.   Strona internetowa.

4.     A/a.

2009-03-05

OBWIESZCZENIE

OBWIESZCZENIE

Wójta Gminy Borowie

 

o wydaniu decyzji o środowiskowych

uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia

 

                Zgodnie z art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227) oraz art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego zawiadamia się,

 

Wójt Gminy Borowie podaje do publicznej wiadomości

 

że w dniu 03.03.2009 roku została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, polegającego  na budowie kanalizacji sanitarnej, grawitacyjno-ciśnieniowej ścieków w miejscowości Borowie na działkach: 431, 330/1, 331/38, 331/39, 331/30, 332/9, 332/8, 332/4, 333, 334, 335/1, 335/2, 336, 337, 435,436/2 na rzecz inwestora

 

Gmina Borowie ul. Sasimowskiego 2, 08-412 Borowie 

 

           W związku z powyższym informuje się, że strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w tutejszym Urzędzie Gminy oraz przysługuje im prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach za pośrednictwem Wójta Gminy Borowie, w terminie 14 dni od dnia doręczenia.

Zgodnie z art. 49 KPA cyt: „strony mogą być zawiadamiane o decyzjach i innych czynnościach organów administracji publicznej przez obwieszczenie lub w inny zwyczajowo przyjęty sposób publicznego ogłoszenia, jeżeli przepis szczególny tak stanowi; w tych przypadkach zawiadomienie bądź doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia”.

 

 

                                                                                                       

Otrzymują:

1.   Inwestor.

2.   Tablica ogłoszeń w Urzędzie Gminy.

3.   Strona internetowa.

4.     A/a.

2009-04-16

Obwieszczenie

OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania administracyjnego
i wystąpieniu do organów opiniujących




Na podstawie art. 61 § 1 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zn.) w zawiązku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227)

zawiadamiam



o wszczęciu w dniu 15 kwietnia 2009 r. na wniosek Gminy Borowie, postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie dróg gminnych w ciągu ulic: Wesołej, Sasimowskiego, Szkolnej, Miłej, Kwiatowej, Polnej, Wierzbowej, Nadwodnej, Jasnej, Słonecznej, Bankowej, Popławskiego, Strażackiej, Kościelnej oraz parkingu w miejscowości Borowie, gmina Borowie.


Liczba stron postępowania w przedmiotowej sprawie przekracza 20. Zatem zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227) stosuje się przepis art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego przewidujący zawiadomienie stron o czynnościach postępowania przez obwieszczenie lub inny zwyczajowo przyjęty sposób publicznego ogłaszania.

Zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227) w dniu 16 kwietnia  2009 r. organ prowadzący postępowanie wystąpił do Starosty Powiatu Garwolińskiego i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Garwolinie o wydanie opinii co do konieczności sporządzenia raportu i co do zakresu oceny oddziaływania powyższego przedsięwzięcia na środowisko.

Wyznacza się stronom postępowania termin 14 dni, licząc od dnia podania powyższej informacji do publicznej wiadomości, na zapoznanie się z aktami sprawy, uzyskanie ewentualnych wyjaśnień w sprawie, złożenie pisemnych wniosków i zastrzeżeń w Urzędzie Gminy Borowie przy ul. Sasimowskiego 2, 08-412 Borowie w godz. 8.00-16.00.
Niniejsze obwieszczenie zostaje podane stronom do wiadomości przez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Borowie: www.borowie.eobip.pl, wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy przy ul. Sasimowskiego 2 i przesłane sołtysowi miejscowości Borowie celem wywieszenia na tablicy ogłoszeń.

 

                                                                                      Wójt Gminy Borowie

                                                                                        /-/ Wiesław Gąska

2009-05-05

Obwieszczenie Wójta Gminy Borowie z dnia 4 maja 2009 roku w sprawie informacji o numerach i granicach obwodów głosowania oraz siedzibach obwodowych komisji wyborczych w wyborach posłów do Parlamentu Europejskiego w dniu 7 czerwca 2009r.

O B W I E S Z C Z E N I E

Wójta Gminy Borowie
z dnia 04 maja 2009r.

w sprawie informacji o numerach i granicach obwodów głosowania
oraz siedzibach obwodowych komisji wyborczych w wyborach posłów do Parlamentu Europejskiego w dniu 7 czerwca 2009 r.

Na podstawie art. 44 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. – Ordynacja wyborcza do Parlamentu Europejskiego (Dz.U. z 2004r. Nr 25, poz. 219 ze zm.) oraz w związku z uchwałą nr XXXV/161/2006 Rady Gminy Borowie z dnia 30 marca 2006r. w sprawie utworzenia granic, numerów obwodów głosowania oraz siedzib Obwodowych Komisji Wyborczych na terenie gminy Borowie (Dz.Urz. Woj. Maz. z 2006r. Nr 116 poz. 3797).

Wójt Gminy Borowie
podaje do publicznej wiadomości,

informację o 4 (czterech) obwodach głosowania, w których zostaną przeprowadzone wybory posłów do Parlamentu Europejskiego w dniu 7 czerwca 2009 r.:

                              
  

Nr obwodu

  

głosowania 

  
  

Granice obwodu głosowania

  
  

Siedziba Obwodowej Komisji Wyborczej

  
  

 

  

1.

  

 

  
  

Borowie, Kamionka,   Nowa Brzuza, Stara Brzuza, Chromin, Jaźwiny,   Gózd,          Słup Pierwszy,   Słup Drugi, Łopacianka 

  
  

Gminny Ośrodek   Kultury w Borowiu

  

ul. Garwolińska 19

  
  

 

  

2.

  

 

  
  

Filipówka,   Brzuskowola, Gościewicz

  
  

Publiczna Szkoła   Podstawowa w Brzuskowoli

  
  

 

  

3.

  

 

  
  

Głosków, Łętów,   Dudka, Wilchta

  
  

Zespół Szkół
  w Głoskowie

  
  

 

  

4.

  

 

  
  

Laliny, Iwowe

  
  

Publiczna Szkoła   Podstawowa w Iwowem

  

 

Z w/w lokali wyborczych przystosowane do korzystania przez osoby niepełnosprawne jest Gminny Ośrodek Kultury w Borowiu ul. Garwolińska 19.

Lokale wyborcze otwarte będą w dniu 7 czerwca 2009 r. w godzinach od 800 a 2200.

  

      

Wójt Gminy Borowie

/-/ mgr inż. Wiesław Gąska

2009-05-07

Zawiadomienie

RG.7625-2/09

 

 

 

Z A W I A D O M I E N I E

 

 

Na podstawie art. 10 oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, ze zm.) zawiadamia się Strony, że Wójt Gminy Borowie:

  1. po zasięgnięciu opinii Starosty Powiatu      Garwolińskiego dnia 22 kwietnia 2009 r., znak: RŚ 7633-19/09      stwierdzającej brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na      środowisko,
  2. po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego      Inspektora Sanitarnego w Garwolinie z dnia 28 kwietnia 2009 r., znak:      ZNS.712-10/09 stwierdzającej brak potrzeby przeprowadzenia oceny      oddziaływania na środowisko,
  3. po wydaniu postanowienia znak: RG.7625-2/09 z dnia      5 maja 2009 r. o odstąpieniu od obowiązku przeprowadzenia oceny      oddziaływania na środowisko

zakończył postępowanie administracyjne wszczęte na wniosek Gminy Borowie z dnia 14 kwietnia 2009 r. o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia mogącego zawsze znacząco oddziaływać na środowisko i o ustalenie zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na ,,Budowie dróg gminnych w ciągu ulic: Wesołej, Sasimowskiego, Szkolnej, Miłej, Kwiatowej, Polnej, Wierzbowej, Nadwodnej, Jasnej, Słonecznej, Bankowej, Popławskiego, Strażackiej, Kościelnej oraz parkingu w miejscowości Borowie, gmina Borowie”.

Ze zgromadzonym materiałem dowodowym w sprawie w tym: opinią Starosty Powiatu Garwolińskiego, opinią Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Garwolinie oraz postanowieniem Wójta Gminy Borowie można zapoznać się w siedzibie Urzędu Gminy Borowie, ul. A. Sasimowskiego 2, pok.12 w godz. 8.00-16.00 w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego zawiadomienia. Doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia. Niniejsze obwieszczenie zostaje podane stronom do wiadomości przez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Borowie: www.borowie.eobip.pl, wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy przy ul. Sasimowskiego 2 i przesłane sołtysowi miejscowości Borowie celem wywieszenia na tablicy ogłoszeń.

 

 

 

Do obwieszczenia w sposób zwyczajowo przyjęty ( 14 dni ) w:

1.      Urząd Gminy Borowie – tablica ogłoszeń przy ul. A. Sasimowskiego 2

2.      Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy Borowie: www.borowie.eobip.pl

3. Sołtys miejscowości Borowie               

2009-05-22

Decyzja

Decyzja

 

Na podstawie art.71 ust. 1 ust. 2 pkt 2, art. 75 ust.1 pkt. 4, art. 84 85 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227), zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 56 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. (Dz. U. Nr 257, poz. 2573)  w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowaniach związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzania raportu o oddziaływaniu na środowisko oraz art. 104 kpa, po rozpatrzeniu wniosku Gminy Borowie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na ,,Budowie dróg gminnych w Borowiu w ciągu ulic: Wesołej, Sasimowskiego, Szkolnej, Miłej, Kwiatowej, Polnej, Wierzbowej, Nadwodnej, Jasnej, Słonecznej, Bankowej, Popławskiego, Strażackiej, Kościelnej oraz parkingu w miejscowości Borowie, gm. Borowie” i po zasięgnięciu opinii Starosty Powiatu Garwolińskiego z dnia 22 kwietnia 2009 r., znak: RŚ 7633-19/09  oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Garwolinie z dnia 28 kwietnia 2009 r., znak: ZNS.712-10/09

 

orzekam

 

1)                                  Realizację przedmiotowego przedsięwzięcia i stwierdzam brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko

 

2)                                 Określam warunki realizacji przedsięwzięcia biorąc pod uwagę informacje określone w art. 63 ust. 1 ustawy

 

3)                                 Charakterystyka i karta informacyjna przedsięwzięcia stanowią załączniki do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

 

 

Uzasadnienie

 

                  W dniu 15 kwietnia 2009 r. wpłynął do Wójta Gminy Borowie wniosek z dnia 14 kwietnia 2009 r. o ustalenie zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia mogącego zawsze znacząco oddziaływać na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na ,,Budowie dróg gminnych w Borowiu w ciągu ulic: Wesołej, Sasimowskiego, Szkolnej, Miłej, Kwiatowej, Polnej, Wierzbowej, Nadwodnej, Jasnej, Słonecznej, Bankowej, Popławskiego, Strażackiej, Kościelnej oraz parkingu w miejscowości Borowie, gm. Borowie”. Analiza wniosku  wykazała, iż zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 56  Rozporządzenia Rady Ministrów z 9 listopada 2004 roku w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. z  2004 r. Nr 257, poz. 2573, z póżn. zm.) inwestycja została zaliczona do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których raport może być wymagany.

                Organ przeprowadził postępowanie wyjaśniające na podstawie którego stwierdził, że przedsięwzięcie będzie realizowane poza terenami zamkniętymi. Wobec powyższego, właściwym w sprawie – zgodnie z art. 75 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227)- organem ochrony środowiska jest Wójt Gminy Borowie.

                Działając zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt 2 ustawy Wójt Gminy Borowie zwrócił się pismem z dnia 15 kwietnia 2009 r. znak: RG.7625-2/09 do Starosty Powiatu Garwolińskiego oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Garwolinie o opinię w sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania dla w/w przedsięwzięcia na środowisko i w przypadku stwierdzenia takiego obowiązku o określenie zakresu raportu o jego oddziaływaniu na środowisko.

                Starosta Powiatu Garwolińskiego w wydanej w dniu 22 kwietnia 2009 r. opinii, znak: RŚ 7633-19/09 postanowił odstąpić od wymogu przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedmiotowego przedsięwzięcia.

                Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w wydanej w dniu 28 kwietnia 2009 r. opinii, znak: ZNS.712-10/09 stwierdził brak obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko. 

                Uzasadniając, Wójt Gminy Borowie postanowił, po opinii Starosty Powiatu Garwolińskiego i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Garwolinie, nie nałożyć na Inwestora obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

                Planowana inwestycja polegała będzie na budowie dróg gminnych w ciągu ulic: Wesołej, Sasimowskiego, Szkolnej, Miłej, Kwiatowej, Polnej, Wierzbowej, Nadwodnej, Jasnej, Słonecznej, Bankowej, Popławskiego, Strażackiej, Kościelnej oraz parkingu w miejscowości Borowie, gm. Borowie.

                W ramach przedsięwzięcia wykonane zostaną następujące roboty drogowe:

- nawierzchnia bitumiczna na wszystkich odcinkach dróg,

- chodnik wraz ze zjazdami do posesji na ulicach Wesołej, Sasimowskiego, Słonecznej, Bankowej, Popławskiego, Strażackiej i Kościelnej,

- parking z kostki brukowej na podbudowie z kruszywa łamanego

- odwodnienie ulic: Sasimowskiego, Słonecznej, Bankowej, Popławskiego, Strażackiej i Kościelnej powierzchniowo do projektowanego kolektora deszczowego, zaś pozostałych ulic powierzchniowo do istniejących rowów przydrożnych

                 Przedsięwzięcie realizowane będzie w pasie drogowym ulic istniejących i zachowany zostanie dodatkowy układ komunikacyjny. Wszystkie zjazdy w granicach pasa drogowego zostaną utwardzone, a dojazdy do poszczególnych działek pozostaną w dotychczasowych miejscach. Teren inwestycji jest pozbawiony pokrycia szatą roślinną (istniejąca nawierzchnia bitumiczna) za wyjątkiem poboczy i rowów porośniętych trawą i chwastami. Z uwagi na małe szerokości pasa drogowego praktycznie cała powierzchnia pasa drogowego zostanie zajęta pod istniejącą jezdnię i projektowany chodnik, zaś pozostała część pasa drogowego w postaci poboczy i rowów  zostanie posiana trawą.

                 Na poszczególnych ulicach wykonane zostaną następujące roboty drogowe:

-  ul. Wesoła       od km 0+000 do km 0+352,99,

-  ul.  Słoneczna  od km 0+009 do km 0+368,98,

-  ul.  Bankowa   od km 0+000 do km 0+272,36,

-  ul.  Popławskiego od km 0+000 do km 0+352,60

- wykonanie wzmocnienia podbudowy kruszywem łamanym grubości 6,0 cm,

- wykonanie warstwy wiążącej grubości 4,0 cm,

- wykonanie warstwy ścieralnej gr. 4,0 cm,

- ścieki przykrawężnikowe,

- wjazdy do posesji,

- kolektor deszczowy w ulicach Bankowej, Słonecznej i Popławskiego.

                 Na poszczególnych ulicach wykonane zostaną następujące roboty drogowe:

-  ul.  Szkolna        od km 0+000 do km  0+167,61,

-  ul.  Miła             od km 0+000 do km  0+133,10,

-  ul.  Kwiatowa    od km 0+000 do km  0+146,40,

-  ul.  Polna             od km 0+000 do km  0+691,77,

-  ul.  Wierzbowa  od  km 0+000 do km  0+449,38,

-  ul.  Nadwodna   od  km 0+000 do km  0+158,70,

-  ul.  Jasna            od  km 0+000 do km  0+085,00,

-  ul.  Strażacka     od km  0+000 do km  0+086,03

-  wykonanie warstwy odsączającej gr. 15,0 cm,

-  wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego grubości 20,0 cm,

-  wykonanie warstwy wiążącej grubości 4,0 cm,

-  wykonanie warstwy ścieralnej grubości 4,0 cm,

-  wjazdy do posesji,

-  kolektor deszczowy w ulicy Strażackiej.

                  W ulicy Kościelnej w km 0+000 do km 0+234,66 wykonane zostaną następujące roboty drogowe:

-  wykonanie warstwy wiążącej grubości 4,0 cm,

-  wykonanie warstwy ścieralnej grubości 4,0 cm,

-  chodnik o szerokości 2,0 m,

-  wjazdy do posesji,

-  kolektor deszczowy.

                  W ulicy Sasimowskiego w km 0+000 do km 0+480,50 wykonane zostaną następujące roboty drogowe:

-  przebudowa skrzyżowania z ulicą Kościelną,

-  przebudowa chodników i zjazdów z posesji,

-  kolektor deszczowy.

                  W ramach wykonania parkingu będą wykonane:

-  wykonanie warstwy odsączającej grubości 15,0 cm,

-  wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego grubości 20,0 cm,

- wykonanie nawierzchni z kostki brukowej grubości 8,0 cm na podsypce cementowo-piaskowej grubości 5,0 cm,

-  kolektor deszczowy.

                  W ulicach o odwodnieniu powierzchniowym zachowany zostanie dotychczasowy powierzchniowy spływ wód opadowych, natomiast na ulicach z kolektorem deszczowym wody zostaną poprzez separator odprowadzone do zbiornika wodnego.W/w ulice są w złym stanie technicznym o nawierzchni w większości gruntowej. Przedsięwzięcie nie przewiduje zmian usytuowania istniejących pasów ulicznych, a jedynie ich przebudowę.

Emisja hałasu w fazie realizacji przedsięwzięcia będzie krótkotrwała i nie spowoduje pogorszenia klimatu akustycznego obszaru, na którym realizowane będzie przedsięwzięcie bowiem realizowana będzie w pasach ulicznych istniejących, w porze dziennej.

Z uwagi na prowadzenie prac niewielkimi odcinkami emisja zanieczyszczeń do powietrza  będzie krótkotrwała i na niskim poziomie. W okresach suchych emisje pyłów mogą być zmniejszane poprzez zraszanie terenu prowadzonych robót wodą.

                 Realizacja przedsięwzięcia spowoduje poprawę bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów poruszających się po ulicach dzięki wyrównaniu nawierzchni i uzyskaniu właściwych profili poprzecznych i podłużnych, przyczyni się do zmniejszenia emisji hałasu i spalin (dzięki wyrównaniu nawierzchni i możliwości zachowania płynności ruchu).

Przewidziane do budowy materiały posiadały będą odpowiednie dokumenty dopuszczające je do stosowania w budownictwie drogowym, a sprzęt ciężki używany do budowy będzie sprawny i nie powodował będzie zanieczyszczenia środowiska gruntowego.

Obszar, na którym ma być realizowane przedsięwzięcie leży poza terenami chronionymi. Dla planowanego przedsięwzięcia nie przewiduje się tworzenia obszaru ograniczonego użytkowania.

      Ponadto w przedmiotowym przypadku nie zachodzą szczegółowe uwarunkowania zawarte w art. 63 ust. 1 w/w ustawy.

      Po analizie przedłożonych dokumentów i biorąc pod uwagę powyższe oraz opinie Starosty Powiatu Garwolińskiego i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Garwolinie orzeczono jak w sentencji.

 

Pouczenie

 

Od decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu pierwszej instancji ( art. 127 kpa).

  

           Otrzymują:

1.      Gmina Borowie

ul. A. Sasimowskiego 2

08-412 Borowie

                     2.   Strony postępowania- zgodnie z art. 49 Kpa

                     3.   a/a

 

            Do wiadomości:

1.      Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Garwolinie

ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 13

08-400 Garwolin

                     2.   Starostwo Powiatowe Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska

                           ul. Staszica 15

                           08-400 Garwolin

                     3.   Strona internetowa www.borowie.pl

                     4.   Tablica ogłoszeń UG Borowie

 

 

Załącznik nr 1

Charakterystyka przedsięwzięcia

 

pn. ,,Budowa dróg gminnych w ciągu ulic: Wesoła , Sasimowskiego, Szkolna, Miła, Kwiatowa, Polna, Wierzbowa, Nadwodna, Jasna, Słoneczna, Bankowa, Popławskiego, Strażacka, Kościelna  oraz parkingu w miejscowości  Borowie, gmina Borowie; powiat Garwolin”.

 

1.    Zakres rzeczowy

 

Zakres przedsięwzięcia obejmuje:

  • Wykonanie lub wzmocnienie istniejącej podbudowy
  • Wykonanie nawierzchni bitumicznej oraz jej      wzmocnienie masą bitumiczną.
  • Budowę chodników.
  • Budowę lub przebudowę zjazdów w granicach pasa      drogowego
  • Budowa ścieków pochodnikowych i przykrawężnikowych
  • Budowę przepustów i ścianek czołowych na zjazdach      do posesji
  • Budowę kolektora deszczowego

Zgodnie z ustaleniami z inwestorem, oraz decyzją o ustaleniu warunków zabudowy, projektowana budowa obejmuje następujące roboty na poszczególnych ulicach:

- Wesoła w km 0+000 do km 0+352,99

- Słoneczna w km 0+000 do km 0+368,98

- Bankowa w km 0+000 do km 0+272,36

- Popławskiego w km 0+000 do km 0+352,60,

 wykonanie  wzmocnienia podbudowy kruszywem łamanym grubości 6 cm, warstwa wiążąca grubości 4 cm ,warstwa ścieralna grubości 4 cm chodniki o zmiennej szerokości od 1,50 do 2,0mb, ścieki przykrawężnikowe oraz wjazdy do posesji, kolektor deszczowy na ulicach Słoneczna, Bankowa, Popławskiego

- Szkolna w km 0+000 do km 0+167,61

- Miła w km 0+000 do km 0+133,10

- Kwiatowa w km 0+000 do km 0+146,40

- Polna w km 0+000 do km 0+691,77

- Wierzbowa w km 0+000 do km 0+449,38

- Nadwodna w km 0+000 do km 0+158,70

- Jasna w km 0+000 do km 0+085,00

- Strażacka w km 0+000 do km 0+086,03

wykonanie warstwy odsączającej gr 15cm, podbudowy z kruszywa łamanego grubości 20 cm ,warstwa wiążąca grubości 4 cm ,warstwa ścieralna grubości 4 cm oraz wjazdy do posesji, kolektor deszczowy na ulicy Strażackiej

 - ul. Kościelna w km 0+000 do km 0+234,66

wykonanie : warstwa wiążąca grubości 4 cm ,warstwa ścieralna grubości 4 cm ,chodnik o szerokości 2,0mb ,wjazdy do posesji, kolektor deszczowy

- ul. Sasimowskiego od km 0+000 do km 0+480,50 przebudowa skrzyżowania z ulicą Kościelną oraz przebudowa chodników i zjazdów do posesji, kolektor deszczowy

- budowę parkingu

wykonanie warstwy odsączającej gr. 15cm, podbudowy z kruszywa łamanego grubości 20 cm, wykonanie nawierzchni z kostki brukowej gr.8cm na posypce cementowo-piaskowej gr.5 cm, kolektor deszczowy .

Planowane zadanie jest zgodne z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Projektowane roboty zgodnie z ustaleniami z inwestorem nie wymagają wykupu gruntu i zmian w zagospodarowaniu przestrzennym przyległego terenu.

Zarówno charakter i zakres robót, jak też rodzaj zamierzenia budowlanego nie powodują żadnych ujemnych zmian środowiskowych

 

2.       Organizacja prac

 

          Dla realizacji inwestycji przewiduje się następujące rodzaje robót:

a)             Prace geodezyjne i przygotowawcze terenu,

b)             Roboty ziemne,

c)             Roboty montażowe,

d)             Roboty budowlane,

e)             Roboty związane z próbami szczelności i odbiorem robót.

 

          Wykonanie robót ziemnych należy prowadzić na podstawie planu organizacji robót określającego kolejność i metody ich wykonania. Przed rozpoczęciem robót ziemnych należy dokonać inwentaryzacji urządzeń podziemnych w celu ustalenia ewentualnych kolizji i zagrożeń. Przy prowadzeniu robót ziemnych w bezpośrednim sąsiedztwie instalacji podziemnych należy określić bezpieczne odległości, w jakich mogą być prowadzone roboty przy użyciu sprzętu ciężkiego.

          Budowa dróg wymaga organizacji zaplecza obejmującego: magazyny materiałów budowlanych, hale do prefabrykacji konstrukcji budowlanych, place postojowe dla sprzętu i środków transportu, biura i pomieszczenia socjalne załogi i nadzoru.

 

3.      Warunki wykorzystania terenu

 

     Planowane przedsięwzięcie będzie wymagać czasowego zajęcia terenu w obszarze ok.370m2. Czasowe zajęcie terenu dotyczyć będzie przeprowadzenia wykopów, składowania ziemi z wykopów, miejsc dla lokalizacji baz zapleczy dla wykonawców, prowadzących roboty budowlane.

 

4.    Faza realizacji przedsięwzięcia

 

4.1.   Wycinka drzew

 

      Realizacja projektowanej sieci kanalizacyjnej nie wymaga usunięcia drzew.

 

4.2.   Likwidacja istniejących obiektów budowlanych

 

W związku z budową planowanego przedsięwzięcia wymagane będzie rozbiórka istniejącej nawierzchni drogowej, chodników, usunięcie powstałego gruzu i odpadów budowlanych, co będzie skutkować emisją odpadów.

 

4.3.   Kolizje z uzbrojeniem

 

Planowane przedsięwzięcie nie będzie wymagać przebudowy istniejącej infrastruktury naziemnej i podziemnej:

a)             urządzeń elektroenergetycznych,

b)             urządzeń telekomunikacyjnych,

c)             urządzeń wodno-kanalizacyjnych,

 

Wszystkie przekraczane kolizje będą usunięte. Przejścia pod obiektami infrastruktury podziemnej i naziemnej wykonane zostaną zgodnie z warunkami technicznymi, podanymi przez właściciela infrastruktury.

 

 

4.4.   Ratownicze badania archeologiczne

Na obszarze planowanej inwestycji nie jest konieczne prowadzenie prac budowlanych pod nadzorem archeologicznym.

 

4.5.   Uwarunkowania przyrodnicze

 

          Budowa ulic biegnie przez tereny o zróżnicowanym zagospodarowaniu: tereny rolne,  tereny mieszkaniowe.

Nawierzchnia, chodniki i zjazdy zostaną wykonane z materiałów dopuszczonych do obrotu, posiadające certyfikaty i atesty.

Wykonawca robót zostanie wyłoniony w przetargu przy zachowaniu wszelkich procedur, roboty będą prowadzone w sposób który zminimalizuje oddziaływanie na środowisko.

 

Na ulicach o odwodnieniu powierzchniowym zachowany zostanie dotychczasowy powierzchniowy spływ wód opadowych , natomiast na ulicach z kolektorem deszczowym wody zostaną przez separator odprowadzone zbiornika wodnego.

W czasie budowy , jak i w czasie eksploatacji nie przewiduje się występowania uwarunkowań i czynników mogących negatywnie oddziaływać na otoczenie.

Zmiany trwałe w krajobrazie wpłyną na jego estetykę a budowana nawierzchnia bitumiczna, chodniki i zjazdy podkreślą zurbanizowaną przestrzeń.

Przewidywane rozwiązania techniczne , oraz użyte materiały nie będą ujemnie wpływać na środowisko.

 

W okresie trwających prac budowlanych może wystąpić wzrost zanieczyszczeń powietrza spowodowany pracą maszyn budowlanych, środków transportowych, itp. Zanieczyszczenie powietrza spowodowane w/w czynnościami będzie miało charakter okresowy, krótkotrwały i występować będzie w miejscu wykonywania robót.

Wybudowanie nawierzchni bitumicznej i chodników nie wpłynie ujemnie na środowisko i nie będzie dochodzić do złego oddziaływania na powietrze atmosferyczne.

 

Budowa nawierzchni bitumicznej i chodników spowoduje uporządkowanie pasa drogowego oraz wzrost bezpieczeństwa pieszych.

W okresie prowadzenia robót występować będzie okresowy ,krótkotrwały hałas spowodowany pracą maszyn i sprzętu budowlanego.

 

Projektowana inwestycja nie będzie miała dostępu do wód podziemnych , a tym samym wpływu na ich stan. Spływ wód opadowych z jezdni i chodnika odprowadzony zostanie do istniejących rowów trawiastych, lub zebrane do kolektora deszczowego przez separator do zbiornika wodnego.

 

 

5.      Faza eksploatacji

 

      W fazie eksploatacji przedsięwzięcie nie będzie źródłem powstawania odpadów i zanieczyszczeń, nie wpłynie też na komponenty środowiska. Może natomiast wpłynąć na zmniejszenie emisji zanieczyszczeń w postaci spalin samochodowych.

                                                                                       

 

 

                                              

                                            Załącznik nr 2 do Decyzji nr RG.7625-2/09 z dn. 22.05.2009 r.

 

KARTA INFORMACYJNA

 

PRZEDSIĘWZIĘCIA

 

 

pn. ,,Budowa dróg gminnych w ciągu ulic: Wesoła, Sasimowskiego, Szkolna, Miła, Kwiatowa, Polna, Wierzbowa, Nadwodna, Jasna, Słoneczna, Bankowa, Popławskiego, Strażacka, Kościelna oraz parkingu w miejscowości Borowie, gmina Borowie”.

 

1.      Rodzaj , skala i usytuowanie przedsięwzięcia.

 

Planowanym przedsięwzięciem jest  budowa dróg gminnych ul. Wesoła , Sasimowskiego, Szkolna ,Miła, Kwiatowa, Polna, Wierzbowa ,Nadwodna, Jasna, Słoneczna, Bankowa, Popławskiego, Strażacka ,ul. Kościelna  oraz parkingu w miejscowości Borowie,  gmina Borowie.

Przedmiotowe opracowanie obejmuje odcinki dróg gminnych w ciągu ulic:

 Wesoła w km 0+000 do km 0+ 352,99

 Sasimowskiego od km 0+000 do km 0+480,50

 Szkolna w km 0+000 do km 0+167,61

 Miła w km 0+000 do km 0+133,10

 Kwiatowa w km 0+000 do km 0+146,40

 Polna w km 0+008,50 do km 0+691,77

 Wierzbowa w km 0+000 do km 0+449,38

 Nadwodna w km 0+000 do km 0+158,70

 Jasna w km 0+000 do km 0+0+085,00

 Słoneczna w km 0+009 do km 0+368,98

 Bankowa w km 0+000 do km 0+272,36

 Popławskiego w km 0+000 do km 0+352,60

 Strażacka w km 0+000 do km 0+086,03

  Kościelna w km 0+000 do km 0+234,66

 oraz budowę parkingu.

Planowane opracowanie swoim zakresem obejmuje wykonanie:

-nawierzchni bitumicznej na wszystkich odcinkach ,

-budowę chodnika wraz ze zjazdami do posesji na ulicach Wesoła, Sasimowskiego, Słoneczna, Bankowa, Popławskiego, Kościelna i Strażacka .

      -budowę parkingu z kostki na podbudowie z kruszywa łamanego.

      -odwodnienie ulic: Sasimowskiego, Słoneczna, Bankowa, Popławskiego, Kościelna i Strażacka powierzchniowo do projektowanego kolektora deszczowego, pozostałe ulice powierzchniowo do istniejących rowów przydrożnych.

 

 

 

 

 

                                                 Załącznik nr 2 do Decyzji nr RG.7625-2/09 z dn. 22.05.2009 r.

 

 

 

Celem inwestycji jest poprawa warunków jazdy przez zmniejszenie hałasu , tumanów kurzu w okresie suszy i błota w okresie opadów oraz wyeliminowanie ruchu pieszego z jezdni przez co zostanie poprawione bezpieczeństwo zarówno pieszych jak i kierowców  .

 

 

2.      Powierzchnia zajmowanej nieruchomości a także obiektu budowlanego , oraz dotychczasowy sposób ich wykorzystania i pokrycia szatą roślinną.

 

Planowana inwestycja zlokalizowana jest w granicach pasa drogowego. Zachowany zostanie dotychczasowy układ komunikacyjny. Ruch kołowy i pieszych zostanie uporządkowany, z jezdni zostanie wyeliminowany ruch pieszych. Wszystkie zjazdy w granicach pasa drogowego zostaną utwardzone a dojazdy do poszczególnych działek pozostaną w dotychczasowych miejscach. Miejsce inwestycji położonej w pasie drogowym jest terenem częściowo pozbawionym pokrycia szatą roślinną (istniejąca nawierzchnia bitumiczna) na pozostałej części pasa drogowego porośnięty trawą i chwastami (pobocza i rowy).

Teren poza pasem drogowym stanowią działki indywidualne w większości zabudowane.

Ze względu na małe szerokości pasa drogowego praktycznie cała powierzchnia pasa drogowego zostanie zajęta pod istniejącą  jezdnię i projektowany chodnik (pozostała część pobocze i rów będzie pokryta szatą roślinną.

 

 

3.   Rodzaj technologii planowanego przedsięwzięcia.

 

Projektowany zakres robót obejmuje:

  • Wykonanie lub wzmocnienie istniejącej podbudowy
  • Wykonanie nawierzchni bitumicznej oraz jej      wzmocnienie masą bitumiczną.
  • Budowę chodników.
  • Budowę lub przebudowę zjazdów w granicach pasa      drogowego
  • Budowa ścieków pochodnikowych i przykrawężnikowych
  • Budowę przepustów i ścianek czołowych na zjazdach      do posesji
  • Budowę kolektora deszczowego

Zgodnie z ustaleniami z inwestorem, oraz decyzją o ustaleniu warunków zabudowy, projektowana budowa obejmuje następujące roboty na poszczególnych ulicach:

- Wesoła w km 0+000 do km 0+352,99

- Słoneczna w km 0+000 do km 0+368,98

- Bankowa w km 0+000 do km 0+272,36

- Popławskiego w km 0+000 do km 0+352,60,

 

 

 

                                                

 

 

 

                                                

                                                 Załącznik nr 2 do Decyzji nr RG.7625-2/09 z dn. 22.05.2009 r.

 

 

 wykonanie  wzmocnienia podbudowy kruszywem łamanym grubości 6 cm, warstwa wiążąca grubości 4 cm ,warstwa ścieralna grubości 4 cm chodniki o zmiennej szerokości od 1,50 do 2,0mb, ścieki przykrawężnikowe oraz wjazdy do posesji, kolektor deszczowy na ulicach Słoneczna, Bankowa, Popławskiego

- Szkolna w km 0+000 do km 0+167,61

- Miła w km 0+000 do km 0+133,10

- Kwiatowa w km 0+000 do km 0+146,40

- Polna w km 0+000 do km 0+691,77

- Wierzbowa w km 0+000 do km 0+449,38

- Nadwodna w km 0+000 do km 0+158,70

- Jasna w km 0+000 do km 0+085,00

- Strażacka w km 0+000 do km 0+086,03

wykonanie warstwy odsączającej gr 15cm, podbudowy z kruszywa łamanego grubości 20 cm ,warstwa wiążąca grubości 4 cm ,warstwa ścieralna grubości 4 cm oraz wjazdy do posesji, kolektor deszczowy na ulicy Strażackiej

 - ul. Kościelna w km 0+000 do km 0+234,66

wykonanie : warstwa wiążąca grubości 4 cm ,warstwa ścieralna grubości 4 cm ,chodnik o szerokości 2,0mb ,wjazdy do posesji, kolektor deszczowy

- ul. Sasimowskiego od km 0+000 do km 0+480,50 przebudowa skrzyżowania z ulicą Kościelną oraz przebudowa chodników i zjazdów do posesji, kolektor deszczowy

 

- budowę parkingu

wykonanie warstwy odsączającej gr. 15cm, podbudowy z kruszywa łamanego grubości 20 cm, wykonanie nawierzchni z kostki brukowej gr.8cm na posypce cementowo-piaskowej gr.5 cm, kolektor deszczowy .

Planowane zadanie jest zgodne z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Projektowane roboty zgodnie z ustaleniami z inwestorem nie wymagają wykupu gruntu i zmian w zagospodarowaniu przestrzennym przyległego terenu.

Zarówno charakter i zakres robót, jak też rodzaj zamierzenia budowlanego nie powodują żadnych ujemnych zmian środowiskowych.

 

4.      Ewentualny wariant przedsięwzięcia

 

Ewentualnym wariantem jest nie podejmowanie przedsięwzięcia polegającego na budowie dróg gminnych i pozostawienie ich w obecnym stanie.

Zachowany zostanie istniejący układ komunikacyjny z jezdni o nawierzchni w większości gruntowej w okresie wiosennym trudno przejezdnym   bez chodnika i utwardzonej nawierzchni, z pieszymi poruszającymi się po błocie.

 

          5.  Przewidywana ilość wody i innych surowców ,materiałów ,paliw oraz  energii.

 

Dla prawidłowego funkcjonowania planowanej inwestycji podczas eksploatacji nie przewiduje się użycia wody i innych surowców a także materiałów, paliw oraz energii.

 

 

                                                       

 

                                                 Załącznik nr 2 do Decyzji nr RG.7625-2/09 z dn. 22.05.2009 r.           

 

 

      6.  Rozwiązania chroniące środowisko.

 

Nawierzchnia, chodniki i zjazdy zostaną wykonane z materiałów dopuszczonych do obrotu, posiadające certyfikaty i atesty.

Wykonawca robót zostanie wyłoniony w przetargu przy zachowaniu wszelkich procedur, roboty będą prowadzone w sposób który zminimalizuje oddziaływanie na środowisko.

Na ulicach o odwodnieniu powierzchniowym zachowany zostanie dotychczasowy powierzchniowy spływ wód opadowych , natomiast na ulicach z kolektorem deszczowym wody zostaną przez separator odprowadzone zbiornika wodnego.

 

       7. Rodzaj i przewidywana ilość wprowadzonych do środowiska substancji lub energii przy zastosowaniu rozwiązań chroniących środowisko.

 

W czasie budowy , jak i w czasie eksploatacji nie przewiduje się występowania uwarunkowań i czynników mogących negatywnie oddziaływać na otoczenie.

Zmiany trwałe w krajobrazie wpłyną na jego estetykę a budowana nawierzchnia bitumiczna, chodniki i zjazdy podkreślą zurbanizowaną przestrzeń.

Przewidywane rozwiązania techniczne , oraz użyte materiały nie będą ujemnie wpływać na środowisko.

 

       7.1. Powietrze atmosferyczne

 

W okresie trwających prac budowlanych może wystąpić wzrost zanieczyszczeń powietrza spowodowany pracą maszyn budowlanych, środków transportowych itp.

Zanieczyszczenie powietrza spowodowane w/w czynnościami będzie miało charakter okresowy, krótkotrwały i występować będzie w miejscu wykonywania robót.

Wybudowanie nawierzchni bitumicznej i chodników nie wpłynie ujemnie na środowisko i nie będzie dochodzić do złego oddziaływania na powietrze atmosferyczne.

                                                       

  7.2. Powierzchnia ziemi.

 

 Budowa nawierzchni bitumicznej i chodników spowoduje uporządkowanie pasa drogowego oraz wzrost bezpieczeństwa pieszych.

 

        7.3. Klimat akustyczny.

 

W okresie prowadzenia robót występować będzie okresowy ,krótkotrwały hałas spowodowany pracą maszyn i sprzętu budowlanego.

 

 

         

 

 

 

 

 

 

                                           Załącznik nr 2 do Decyzji nr RG.7625-2/09 z dn. 22.05.2009 r.           

 

 

 

         7.4. Wody poziemne.

 

Projektowana inwestycja nie będzie miała dostępu do wód podziemnych , a tym samym wpływu na ich stan.

Spływ wód opadowych z jezdni i chodnika odprowadzony zostanie do istniejących rowów trawiastych, lub zebrane do kolektora deszczowego przez separator do zbiornika wodnego

 

 

          8. Możliwości transgranicznego oddziaływania na środowisko.

 

Przy przedmiotowej inwestycji nie istnieje możliwość transgranicznego oddziaływania na środowisko.

 

          9. Obszary podlegające ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody znajdujących się w zasięgu oddziaływania na środowisko.

 

W zasięgu znaczącego oddziaływania na środowisko nie znajdują się obszary podlegające ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody.

 

 

 

2009-05-22

Z A W I A D O M I E N I E O OBWIESZCZENIU WÓJTA GMINY BOROWIE

 

Z A W I A D O M I E N I E 

O OBWIESZCZENIU WÓJTA GMINY BOROWIE

 

 

Na podstawie art. 85 ust.3 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 z 2008 r.)

 

informuję

 

że w dniu 22 maja 2009 roku została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na ,,Budowie dróg gminnych w Borowiu w ciągu ulic: Wesołej, Sasimowskiego, Szkolnej, Miłej, Kwiatowej, Polnej, Wierzbowej, Nadwodnej, Jasnej, Słonecznej, Bankowej, Popławskiego, Strażackiej, Kościelnej oraz parkingu w miejscowości Borowie, gm. Borowie”

Z treścią przedmiotowej decyzji oraz ze zgromadzonym materiałem dowodowym w sprawie w tym: opinią Starosty Powiatu Garwolińskiego, opinią Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Garwolinie oraz postanowieniem Wójta Gminy Borowie można zapoznać się w siedzibie Urzędu Gminy Borowie, ul. A. Sasimowskiego 2, pok.12 w godz. 8.00-16.00 w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego zawiadomienia. Doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia. Niniejsze obwieszczenie zostaje podane stronom do wiadomości przez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Borowie: www.borowie.eobip.pl, wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy przy ul. Sasimowskiego 2 i przesłane sołtysowi miejscowości Borowie celem wywieszenia na tablicy ogłoszeń.

 

 

 

Do obwieszczenia w sposób zwyczajowo przyjęty ( 14 dni ) w:

1.      Urząd Gminy Borowie – tablica ogłoszeń przy ul. A. Sasimowskiego 2

2.      Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy Borowie: www.borowie.eobip.pl

3.      Sołtys miejscowości Borowie

 

                        

                                                                              

                                                                       Wywieszono dnia   22.05.2009 r.

 

                                                                                 Zdjęto dnia   8.06.2009 r.

2009-06-02

Wójt Gminy Borowie ogłasza rokowania po drugim przetargu na sprzedaż lokalu użytkowego Nr 3 o pow. 20 m 2 mieszczącego się w budynku Nr 24 usytuowanym na działce Nr 172/8 o pow. 0,19 ha położonej w Głoskowie wraz z udziałem w wysokości 2000/12828 we współwłasności gruntu i budynku, księga wieczysta Nr 58305.

W Ó J T  G M I N Y  B O R O W I E

 

Na podstawie art. 39 ust. 2. ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. nr 261, poz. 2603  z 2004r z późn. zmianami oraz  § 25 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004r w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz.U.nr 207 ,poz.2108 z 2004r) -

 

ogłasza rokowania po drugim przetargu na  sprzedaż lokalu użytkowego Nr 3 o pow. 20 m 2 mieszczącego się w budynku Nr 24 usytuowanym na działce Nr 172/8 o pow. 0,19 ha  położonej w Głoskowie wraz z udziałem w wysokości 2000/12828 we współwłasności gruntu i budynku, księga wieczysta Nr 58305.

Lokal składa się z jednego pomieszczenia i znajduje się w parterowym, murowanym budynku. Strop w budynku jest drewniany, okna drewniane, ogrzewanie – piec kaflowy.

Dla nieruchomości brak jest planu przestrzennego zagospodarowania.

Nieruchomość jest wolna od obciążeń.

                   Cena wywoławcza do  rokowań         8700,00 zł

                   Zaliczka                                                1000,00 zł

Przedmiotowa nieruchomość nie została sprzedana w przetargach przeprowadzonych w dniach:

 29.01.2009r i 31.03.2009r

Pisemne zgłoszenia udziału w rokowaniach należy składać w zamkniętych kopertach w sekretariacie  Urzędu Gminy w Borowiu do dnia 6.07.2009r z napisem „Rokowania – lokal Nr 3 w Głoskowie”

Zgłoszenie udziału w rokowaniach powinno zawierać:

1.     imię i nazwisko, adres albo nazwę firmy oraz  siedzibę jeżeli zgłaszającym jest osoba prawna

2.     datę sporządzenia zgłoszenia

3.     oświadczenie, że zgłaszający zapoznał się z warunkami rokowań i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń

4.     proponowaną cenę i sposób jej zapłaty

5.     kopię dowodu wpłaty zaliczki

6.     proponowany sposób realizacji dodatkowych warunków rokowań

Rokowania odbędą  się w dniu 9.07.2009r o godzinie 10 00 w Urzędzie Gminy Borowie.

 

Przystępujący do rokowań winien wpłacić zaliczkę tytułem zabezpieczenia  kosztów w przypadku uchylenia się od zawarcia umowy kupna w wysokości 1000,00 zł  ( słownie: jeden tysiąc)  do dnia  6.07.2009 r w kasie  Urzędu Gminy do godz. 1300 lub na konto Urzędu Gminy Borowie nr              

58 921000080047353020000010 z takim wyprzedzeniem aby środki pieniężne   znalazły się na rachunku bankowym  najpóźniej w dniu  6.07.2009 r

         Zgłoszenia z zaproponowaną ceną niższą niż 40% ceny wywoławczej  nie będą podlegać rozpatrzeniu.

         Zaliczki złożone przez Oferentów, których zgłoszenie nie zostało wybrane zostaną zwrócone po zakończeniu rokowań, jednak nie później niż przed upływem 3 dni.

Wpłacona zaliczka zostanie zaliczona Oferentowi , który wygrał rokowania na poczet ceny nieruchomości , uzyskanej w drodze rokowań .

Uchylanie się Oferenta, który wygrał rokowania od zawarcia umowy notarialnej spowoduje przepadek zaliczki na rzecz gminy .

         Uczestnicy rokowań zobowiązani są posiadać przy sobie dokument tożsamości oraz potwierdzenie wniesienia zaliczki  a osoby prawne dodatkowo pełnomocnictwo do udziału w rokowaniach.

         Koszty zawarcia umowy notarialnej ponosi nabywca.

         Komisja przeprowadzająca rokowania ma prawo zakończenia rokowań bez wybrania nabywcy.

         Szczegółowych informacji na temat rokowań można uzyskać w Urzędzie Gminy Borowie pod numerem (025) 6859070

 

Załącznik  do Zarządzenia

Nr 50/2005

Wójta Gminy Borowie

dnia 15.07.2005r

 

 

WARUNKI  ROKOWAŃ

 

§ 1

 

Przedmiotem rokowań jest  sprzedaż lokalu użytkowego Nr 3 o pow. 20 m2 mieszczącego się w budynku Nr 24 usytuowanym na działce Nr 172/8 o pow. 0,19 ha położonej w Głoskowie wraz z udziałem w wysokości 2000/12828 we współwłasności gruntu i budynku , ksiega wieczysta Nr 58305 

Cena wywoławcza  do rokowań  8700,00 zł

Zaliczka                                         1000,00 zł

 

§ 2

 

1.Rokowania odbędą się w dniu 9.07..2009r o godz. 10.00 w Urzędzie Gminy w Borowiu

2.Warunkiem przystąpienia do rokowań jest złożenie pisemnego zgłoszenia do udziału w rokowaniach i wpłacenie zaliczki w wysokości 1000,00 zł , tytułem zabezpieczenia kosztów w przypadku uchylenia się od zawarcia umowy

3.Zaliczkę należy wpłacić w pieniądzu z takim wyprzedzeniem aby środki pieniężne znalazły się na rachunku bankowym Urzędu Gminy nr  58  921000080047353020000010 najpóźniej w dniu  6.07.2009r

4. Pisemne zgłoszenia udziału w rokowaniach należy składać w zamkniętych kopertach w  sekretariacie Urzędu Gminy w Borowiu do dnia 6.07.2009 r z napisem „Rokowania-lokal Nr 3 w Głoskowie ”

5.Zgłoszenie udziału w rokowaniach powinno zawierać :

     - imię i nazwisko , adres albo nazwę firmy oraz siedzibę jeżeli zgłaszającym jest osoba     prawna

     - datę sporządzenia zgłoszenia

-  oświadczenie , że zgłaszający zapoznał się z warunkami rokowań i przyjmuje te warunki   bez zastrzeżeń

     -  proponowaną cenę i sposób jej zapłaty

-  kopię dowodu wpłaty zaliczki

-  proponowany sposób realizacji dodatkowych warunków rokowań

 

§ 3

 

1.Zaliczkę wpłaconą przez uczestnika rokowań, który  został ustalony nabywcą nieruchomości zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości.

2.Pozostałym uczestnikom rokowań zaliczka zostaje zwrócona  po zamknięciu rokowań nie później niż przed upływem 3 dni od zamknięcia rokowań.

3.Jeżeli osoba , która w wyniku przeprowadzenia rokowań została ustalona nabywcą nieruchomości nie stawi się bez usprawiedliwienia  do podpisania  umowy notarialnej , zaliczka przepada na rzecz Gminy

 

 

§ 4

 

1.Przewodniczący Komisji przeprowadzającej rokowania , otwiera rokowania i przekazuje uczestnikom  rokowań  informacje dotyczące nieruchomości będącej przedmiotem  rokowań , ceny, terminów przeprowadzonych przetargów,  , skutkach uchylenia się od zawarcia umowy sprzedaży, zamknięciu rokowań bez  wybrania nabywcy.

 

2.Przy przeprowadzaniu rokowań komisja w obecności uczestników:

-podaje liczbę otrzymanych zgłoszeń , otwiera koperty i sprawdza dane w nich zawarte nie ujawniając ich treści uczestnikom , oraz sprawdza tożsamość uczestników rokowań

-przyjmuje wyjaśnienia lub oświadczenia  zgłoszone przez uczestników

-ogłasza , które zgłoszenia zostały zakwalifikowane do ustnej części rokowań

 

§ 5

 

 1.Komisja odmawia  udziału  w ustnej części rokowań osobom , których zgłoszenia:

    -nie odpowiadają warunkom rokowań

    -zostały złożone po wyznaczonym terminie

    -nie zawierają danych , które powinno zawierać zgłoszenie , oraz brak jest dowodów     wpłaty zaliczki

     -są nieczytelne lub budzą  wątpliwości co do ich treści

  2.Komisja przeprowadza ustną część rokowań osobno z każdą z osób zakwalifikowanych do  udziału w tej części rokowań

§ 6

 

   1.Zgłoszenia z zaproponowaną ceną niższą niż 40 % ceny wywoławczej nie będą podlegać rozpatrzeniu

    2. Dodatkowe propozycje uczestników rokowań złożone w trakcie ustnej części rokowań nie mogą być mniej korzystne od zawartych w pisemnym zgłoszeniu

    3.W przypadku złożenia przez uczestników rokowań równorzędnych propozycji   Komisja  może zorganizować  dodatkowe ustne rokowania z tymi osobami.

§ 7

 

     1.Z przeprowadzonych rokowań przewodniczący komisji sporządza protokół.

     2.Rokowania uważa się za zamknięte z chwilą podpisania protokołu.

     3.Przewodniczący Komisji zawiadamia ustnie uczestników rokowań o wyniku  rokowań 

        bezpośrednio po ich zamknięciu.

§ 8

 

         1.Cena nieruchomości uzyskana w wyniku rokowań podlega zapłacie nie później niż do   dnia zawarcia umowy przenoszącej własność, lub może być rozłożona   na raty .

     2.Koszty sporządzenia umowy  sprzedaży pokrywa nabywca.

 

§ 9

 

     1.Uczestnik  rokowań może złożyć skargę na czynności związane z przeprowadzeniem rokowań do Wójta Gminy Borowie

     2.Wójt Gminy Borowie może odwołać ogłoszone rokowania z ważnych powodów,    niezwłocznie podając informację o odwołaniu rokowań do publicznej wiadomości.

           


 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14 

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2018-10-17 13:52:41, zmian dokonał(a): borowie

WCAG 2.0 (Level AA)