Powrót na stronę głównąBIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY BOROWIE

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY BOROWIE

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Gmina Borowie

www.borowie.pl
Ikona statystyk

2012-10-25

ZAPYTANIE OFERTOWE

ZAPYTANIE OFERTOWE

 

Gmina Borowie zwraca się z prośbą o składanie  ofert cenowych na wykonanie prac remontowych, w budynku świetlicy wiejskiej w Chrominie, gmina Borowie. Zadanie realizowane będzie pod nazwą „Remont świetlicy wiejskiej w Chrominie” i dofinansowane będzie ze środków pochodzących z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

Termin realizacji prac od 19.11.2012 do 28.02.2013r. Oferent powinien złożyć wraz z ofertą cenową dokument potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej. Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji zamówienia przez podwykonawców. Realizacja prac obejmuje wymianę okien, obrobienie glifów, montaż parapetów wewnętrznych i zewnętrznych oraz wykonanie 2 sanitariatów wraz z kompletną infrastrukturą. Szczegółowy zakres robót w załączniku nr 3 (przedmiar robót).

 

Informacje dodatkowe :

Termin wykonania zamówienia – do 28.02.2013r.

Liczba okien do wymiany : 32 okna

Liczba parapetów do wymiany: wewnętrznych 8 ; zewnętrznych zgodnie z przedmiarem

Ilość pomieszczeń sanitarnych do wykonania : 2

 

Oferty cenowe należy składać w Biurze Obsługi Interesantów Gminy Borowie,
ul. A. Sasimowskiego 2, 08-412 Borowie do dnia 06.11.2012, do godziny 10.00
Integralna częścią zapytania są załączniki od 1 do 3 załączone do zapytania.

Wykonawca powinien załączyć kosztorys ofertowy.

 

Zamawiający wybierze najkorzystniejsza ofertę cenowa na wykonaną usługę.

O wyniku postępowania oferenci zostaną powiadomieni w czasie do 3 dni od dnia wyboru oferty. Bliższe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 25/685 90 70 w. 19 Pan Jacek Walecki.

2012-10-25

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

ZAWIADOMIENIE

O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

 

dot.: postępowania w sprawie zapytania ofertowego na Rozbiórkę parterowego domu mieszkalnego w miejscowości Borowie, ul. Garwolińska 18.

 

 

1. Informuje, że w prowadzonym postępowaniu zapytania ofertowego wybrano do realizacji zamówienia najkorzystniejszą ofertę złożoną przez  wykonawcę:

 

TRANS-WIT Wit Cichecki

Warszówka 13

08-443 Sobienie -Jeziory

 

Uzasadnienie wyboru: Wykonawca przedstawił najkorzystniejszą ofertę spełniającą postawione wymogi.

 

Podstawą prawną dokonanego wyboru jest art. 91 ust. 1 Pzp oraz Kodeks Cywilny

W prowadzonym postępowaniu złożono następujące oferty:

 

                                                                                         
  

Lp

  
  

Nazwa wykonawcy

  
  

Adres Wykonawcy

  
  

Cena netto

  
  

Cena brutto

  
  

Inne informacje podlegające   odczytaniu

  
  

1.

  
  

TANS-WIT Wit Cichecki

  

 

  
  

Warszówka 13; 08-443 Sobienie-Jeziory

  
  

6   000,00 zł

  
  

7 380,00 zł

  

 

  
  

Realizacja zamówienia do   16.11.2012

  
  

2.

  
  

PHU Gedeon Andrzej Chojnacki

  
  

Odrano-Wola ul. Radosna 6; 05-825 Grodzisk Maz.

  
  

14 500,00   zł

  
  

17 835,00 zł

  
  

Realizacja zamówienia do   16.11.2012

  
  

3.

  
  

Usługi Sprzętowo-Transportowe

  

Wacław Gawryś

  
  

Przykory 10A; 08-420 Miastków Kościelny

  
  

10 000,00   zł

  
  

12 300,00 zł

  
  

Realizacja zamówienia do   16.11.2012

  
  

4.

  
  

Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe „WOJTEX”

  
  

ul. Bierzwieńska 1A; 62-650 Kłodawa

  
  

8 100,00   zł

  
  

9 963,00 zł

  
  

Realizacja zamówienia do   16.11.2012

  

 

Wybrany wykonawca zgłosi się do Zamawiającego w celu podpisania umowy do dnia 30. 10.2012 r.

2012-11-06

ZAPYTANIE OFERTOWE

ZAPYTANIE OFERTOWE

 

Gmina Borowie zwraca się z prośbą o składanie  ofert cenowych na wykonanie wymiany otworów drzwiowych, w budynku OSP w Lalinach, gmina Borowie.

Termin realizacji prac do 15.12.2012r. Oferent powinien złożyć wraz z ofertą cenową dokument potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej. Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji zamówienia przez podwykonawców.

Realizacja prac obejmuje wymianę:

1.   Drzwi zewnętrznych o wym. 870 mm x 2060  mm z ciepłego profilu aluminiowego, w kolorze brązowym, przeszklone do połowy(szkło bezpieczne), posiadające zamek i klamki szt. 1

2.      Drzwi zewnętrzne o wym. 1570 mm x 2100 mm dwuskrzydłowe, skrzydło czynne 900 mm, z ciepłego profilu aluminiowego w kolorze brązowym, przeszklone do połowy (szkło bezpieczne), posiadające domykacz, zamek i klamki szt.1

3.      Drzwi wewnętrzne  1520 mm x 2060 mm dwuskrzydłowe, skrzydło czynne 900 mm z białego profila plastykowego, przeszklone do połowy z zamkiem i klamką szt.1

4.      Drzwi wewnętrzne  820 mm x 2060 mm z białego profila plastykowego, pełne z zamkiem i klamką szt.1

5.      Drzwi wewnętrzne  840mm x 2030 mm z białego profila plastykowego, pełne z zamkiem i klamką szt.1

Podane wymiary są wymiarami otworów drzwiowych.

Informacje dodatkowe :

Termin wykonania zamówienia – do 15.12.2012r.

Liczba drzwi do wymiany : 5 szt.

Wykonawca przedstawiając cenę wymiany otworów drzwiowych  powinien ująć w swojej wycenie wykucie starych otworów, wstawienie nowych oraz obrobienie glifów. 

Oferty cenowe należy składać w Biurze Obsługi Interesantów Gminy Borowie,
ul. A. Sasimowskiego 2, 08-412 Borowie do dnia 12.11.2012, do godziny 10.00.

 

Zamawiający wybierze najkorzystniejsza ofertę cenowa na wykonaną usługę.

O wyniku postępowania oferenci zostaną powiadomieni w czasie do 3 dni od dnia wyboru oferty. Bliższe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 25/685 90 70 w. 19 Pan Jacek Walecki.

2012-11-07

OGŁOSZENIE

RG.2613.02.2012 r.

Borowie dnia 06 .11. 2012 r.

OGŁOSZENIE

 

Gmina Borowie ogłasza, że w wyniku przeprowadzonego zapytania ofertowego z dnia 06.11.2012 r. dotyczącego wyboru Wykonawcy dla inwestycji pod nazwą „Remont świetlicy wiejskiej w Chrominie” która dofinansowana będzie ze środków pochodzących z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013, została wybrana oferta:

 

„NOVATIO” Usługi Budowlane Kamil Mokicki; 21-450 Stoczek Łukowski ul. Piłsudskiego 77 która zaoferowała cenę w wysokości 35 643,25 zł brutto (słownie: trzydzieści pięć tysięcy sześćset czterdzieści trzy złote i 25/100).

 

Oprócz wymienionej firmy ofertę złożyły:

  1. Usługi      Ogólno- Budowlane i Sanitarne Henryk Sitek Przykory 41 A ; 08-420 Miastków      Kościelny  zaoferował cenę 36 923,41      zł brutto (słownie: trzydzieści sześć tysięcy dziewięćset dwadzieścia trzy      złote i 41/100) 
  2. F.H.U      PATRAS Patryk Mech 07-130 Łochów ul. Długa 12 zaoferował cenę      41 280,69 zł brutto (słownie: czterdzieści jeden tysięcy dwieście      osiemdziesiąt złotych i 69/100)
  3. BUDRAMAT      Wiesław Wyskwar 08-400 Garwolin ul. Sikorskiego 76 zaoferował cenę
         36 656,73 zł brutto (słownie: trzydzieści sześć tysięcy sześćset      pięćdziesiąt sześć złotych i 73/100)
  4. Zakład      Remontowo – Budowlany Stefan Kozłowski; 08-400 Garwolin ul. Kościuszki 44      zaoferował cenę 37 562,10 zł brutto (słownie: trzydzieści siedem      tysięcy pięćset sześćdziesiąt dwa złote i 10/100)

 

2012-11-13

OGŁOSZENIE

OGŁOSZENIE

 

Gmina Borowie ogłasza, że w wyniku przeprowadzonego zapytania ofertowego z dnia 06.11.2012 r. dotyczącego wyboru Wykonawcy na wymianie dwóch drzwi z profili aluminiowych wejściowych do budynku OSP w Lalinach oraz trzech drzwi z profili plastykowych wewnętrznych , została wybrana oferta:

 

„FLOWID” Rafał Kozłowski z siedzibą w Garwolinie ul. Kościuszki 44 za kwotę brutto 11 669,00 zł słownie: jedenaście tysięcy sześćset sześćdziesiąt dziewięć złotych.

 Oprócz wymienionej firmy ofertę złożyły:

 1. Firmy- „CAMA” Firma Montażowo – Handlowo - Usługowa Jarosław Głaszczka z siedzibą w Woli Rębkowskiej ul. Przemysłowa 54/24 za kwotę brutto 12 915,00 zł słownie: dwanaście tysięcy dziewięćset piętnaście złotych

 2. „Murex” Sławomir Strauting ul. Aleje Jerozolimskie 475; 05-800 Pruszków za kwotę 12 761,25 zł brutto, słownie: dwanaście  tysięcy siedemset sześćdziesiąt jeden  złotych i 25/100

2012-11-26

Prowadzenie bankowej obsługi budżetu Gminy Borowie i podległych jednostek organizacyjnych

Borowie dn. 26.11.2012

 

 

Zapytanie ofertowe

na prowadzenie bankowej obsługi budżetu Gminy Borowie

w okresie od 28.12.2012 r. do 30.12.2017 r.

 

 

Postępowanie nie podlega ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych – (t.j. Dz. U z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm.) wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych kwoty 14 000 euro (art. 4 pkt. 8 ustawy).

 

 

  1. Beneficjent      (Zamawiający):

Gmina Borowie

ul. A. Sasimowskiego 2

08-412 Borowie

REGON 711582227;  NIP 8262037310

  1. Prowadzenie      bankowej      obsługi budżetu Gminy Borowie w okresie od dnia 28.12. 2012 r. do      30.12.2017 r.
  2. Opis      przedmiotu oraz zakres zamówienia:

Przedmiot zamówienia obejmuje wykonywanie bankowej obsługi budżetu Gminy Borowie oraz obsługi rachunków jednostek organizacyjnych:

- Urząd Gminy w Borowiu

- Gminny Ośrodek Kultury w Borowiu

- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Borowiu

- Zespół Szkół w Głoskowie

- Zespół Oświatowy w Borowiu

- Szkoła Podstawowa w Brzuskowoli

- Szkoła Podstawowa w Iwowem

- Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Borowiu

Polegającej na:

1)      otwarciu i prowadzeniu rachunku bieżącego,

2)      otwarciu i prowadzeniu rachunków pomocniczych zwolnionych z opłat

3)      realizacji poleceń przelewu,

4)      przyjmowanie wpłat gotówkowych,

5)      dokonywanie wypłat gotówkowych,

6)      potwierdzeniu stanu salda na każdy dzień roboczy,

7)      realizacji poleceń przelewów wewnętrznych miedzy rachunkami w banku

 

W ramach umowy oferent powinien:

1) uruchomić kredyt obrotowy odnawialny w rachunku bieżącym, (oprocentowanie kredytu w rachunku bieżącym w stopie oprocentowania WIBOR -1 M)

2) lokować wolne środki na lokaty jednodniowe, weekendowe i tygodniowe

 

  1. Rodzaj      i opis kryteriów, którymi Gmina będzie się kierować przy wyborze oferty

Przy wyborze oferty Gmina będzie się kierować następującymi kryteriami:

Posiadanie oddziału lub filii w miejscowości Borowie.

Najniższa cena za obsługę rachunków

 

  1. Dokumenty,      jakie mają dostarczyć Wykonawcy:

- aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert.

- projekt umowy na prowadzenie rachunku bankowego

- oświadczenie o spełnianiu wymagań zamawiającego – załącznik nr 2

- formularz ofertowy – załącznik nr 1

 

  1. Termin      i miejsce realizacji zamówienia:

   Od dnia 28.12.2012 r. do 30.12.2017 r.

 

  1. Miejsce,      sposób i termin składania oferty.

Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w Urzędzie Gminy w Borowiu ul . A. Sasimowskiego 2 w Biurze Obsługi Interesanta  w terminie do dnia 10. 12. 2012 r. do godz. 10:00.

Z dopiskiem: Prowadzenie bankowej obsługi budżetu Gminy Borowie

Oferty, które wpłyną do siedziby Urzędu Gminy po wyznaczonym terminie składania ofert będą odsyłane bez otwierania. Nie dopuszcza się składania ofert w wersji elektronicznej. Oferta musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania banku, zgodnie z formą reprezentacji oferenta określona w rejestrze handlowym lub innym dokumencie właściwym dla formy organizacji banku oferenta.

Informacje o wyborze oferty umieścimy na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Borowie.

 

 

 

Zatwierdził:

 

 

                                                                                                          ……………………………

 

 

 

 

 

 

Oferta musi zawierać następujące dokumenty:

Ofertę cenową – zał. nr 1

Oświadczenie – zał. nr 2

Wzór umowy

Dokument potwierdzający działalność gospodarczą

2012-12-07

ZAPYTANIE OFERTOWE

 ZAPYTANIE OFERTOWE

 

Gmina Borowie zwraca się z prośbą o składanie  ofert cenowych na sprzedaż oleju opałowego EKOTERM PLUS w ilości 8.000 litrów dla Publicznej Szkoły Podstawowej
w Iwowem (5.500 L) i Brzuskowoli (2.500 L).

 

Informacje dodatkowe: miejsce dostawy – Szkoły Podstawowe w Iwowem i Brzuskowoli

Termin wykonania zamówienia – do 10.12.2012r.

Termin płatności: 30 dni

 

Oferty cenowe należy składać na nr faxu 25/685 90 72 lub pocztę elektroniczną: jacek.borowie@home.pl do dnia 07.12.2012, do godziny 14.00
W ofercie należy wskazać cenę brutto za 1 litr oleju opałowego.

Należność zostanie uregulowana na podstawie wystawionej faktury i podpisanego protokołu odbioru przez dyrektorów wymienionych jednostek w terminie 30 dni.

 

Zamawiający wybierze najkorzystniejsza ofertę cenowa na dostawę towaru.

O wyniku postępowania oferenci zostaną powiadomieni w terminie 3 dni od dnia wyboru oferty.

Bliższe informacje na temat zapytania ofertowego udziela Pan Jacek Walecki, tel. 25/685 90 70 w. 19

2012-12-07

OGŁOSZENIE

OGŁOSZENIE

  Gmina Borowie ogłasza, że w wyniku przeprowadzonego zapytania ofertowego z dnia 06.12.2012 r. dotyczącego wyboru dostawcy oleju opałowego dla szkół podstawowych w Iwowem i Brzuskowoli, została wybrana oferta:

 

„ATIP” Ludwiniak Tadeusz, Wójcik Ireneusz Sp.j.; 05-070 Sulejówek ul. Okuniewska 2a, która zaoferowała cenę w wysokości 3,61zł/1 litr brutto (słownie: trzy złote 61/100).

 

Oprócz wymienionej firmy ofertę złożyły:

  1. PHU      ŻAR – Arkadiusz Saczewski; 08-110 Siedlce, ul. Sokołowska 159 - zaoferował      cenę 3,62zł/ 1litr brutto (słownie: trzy złote 62/100) 
  2. TANK-ROS      Rosa Sławomir 08-412 Borowie ul. Sasimowskiego 17b - zaoferował cenę 3,69zł/1      litr brutto (słownie trzy złote 69/100)
  3. PPHU      Rawski 05-410 Józefów ul. Graniczna 21b - zaoferował cenę 3,71 zł/1 litr brutto      (słownie: trzy złote 71/100)
2012-12-07

Wójt Gminy Borowie ogłasza przetarg nieograniczony ofertowy

Wójt Gminy Borowie

ogłasza

przetarg nieograniczony ofertowy

 

na sprzedaż samochodu służbowego:

Marka: FSC Starachowice

Model: STAR 200

Rok produkcji: 1981

Poj. skokowa silnika: 6842cm3

Kolor: kabina szara, beczka żółta

Przeznaczenie: ciężarowy - asenizacyjny pojemność beczki 4,5m3

Przebieg: 150.000 km

 

CENA WYWOŁAWCZA: 7.000 zł

 

Dodatkowe informacje: pojazd zarejestrowany, sprawny technicznie, wymaga remontu

Warunkiem przystąpienia do przetargu jest złożenie w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Gminy w Borowiu, ul. A. Sasimowskiego 2, pisemnej oferty w zamkniętej kopercie
z dopiskiem „Przetarg samochodowy” oraz wpłacenie wadium wysokości 700zł na rachunek bankowy Nr 58 9210 0008 0047 3530 2000 0010 do 19 grudnia 2012r.

Oferta winna zawierać: nazwę, adres i status prawny oferenta, datę sporządzenia oferty, sposób zapłaty, oświadczenie że oferent zapoznał się z warunkami niniejszego ogłoszenia i przyjmuje je bez zastrzeżeń, proponowaną cenę nabycia, potwierdzenie wpłaty wadium. Oferentowi, którego oferta zostanie przyjęta, wadium zostanie zaliczone na poczet ceny nabycia; pozostałym oferentom kwota wadium bez odsetek, zostanie zwrócona niezwłocznie po rozstrzygnięciu przetargu. W przypadku ustalenia, że kilku oferentów zaoferowało tę samą najwyższą cenę nabycia, sprzedający przeprowadzi dodatkowy przetarg ustny ograniczający do oferentów, którzy złożyli te oferty o godzinie 14.00. W dniu otwarcia oferty oferent, którego oferta będzie przyjęta, zobowiązany jest przed wydaniem mu przedmiotu przetargu do zapłaty ceny najpóźniej w ciągu 7 dni od powiadomienia go o wyniku przetargu.
W przypadku uchylenia się oferenta od zawarcia umowy sprzedaży, wadium nie podlega zwrotowi.

Przedmiot umowy zostanie wydany w dniu zapłaty.

Sprzedający nie ponosi winy za wady ukryte w oferowanym do sprzedaży samochodzie. Zgłoszony do przetargu samochód można oglądać w godzinach od 8.00 do 15.00 przy budynku Urzędu Gminy w Borowiu od 10 do 19 grudnia tylko po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym z pracownikiem Urzędu Gminy (tel. 25/685 90 70 w.16)

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 19 grudnia 2012r. o godzinie 13.05 w Urzędzie Gminy w Borowiu, ul. A. Sasimowskiego 2 w pokoju nr 11.

O wyniku przetargu oferenci zostaną powiadomieni w terminie do 3 dni od dnia zamknięcia przetargu. Bliższe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 25/685 90 70 w.16.

Sprzedający zastrzega sobie prawo do uznania, że przetarg nie dał rezultatu, unieważnienia lub odstąpienia od przetargu bez podania przyczyny.

2012-12-10

OGŁOSZENIE

2012-12-10

ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

 

dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Chromin.”

 

Działając na podstawie art. 93 ust. 3 ustawy  z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z p. zm.) Zamawiający informuje o unieważnieniu przedmiotowego postępowania.

 

Uzasadnienie faktyczne:

W toku postępowania Zamawiający stwierdził wystąpienie w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wad w postaci:

- błędnie podanych wartości w przedmiarach robót Zlewnia P1

- brak przedmiarów na roboty elektryczne pompowni P1

Konsekwencją wyżej wskazanych wad jest brak możliwości prawidłowego wyliczenia ceny za wykonanie całości zadania ponieważ zmienia się zakres inwestycji.

Uzasadnienie prawne:

Zgodnie z art. 93. ust. 1 pkt. 7 Ustawy Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Stwierdzenie wystąpienia, co najmniej jednej z przesłanek wskazanych w Ustawie zobowiązuje Zamawiającego do unieważnienia postępowania.   

 

Środki ochrony prawnej

od niniejszej decyzji zamawiającego, nie przysługują środki ochrony prawnej (Odwołanie, Skarga do Sądu).

Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować zamawiającego o:

1)    niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez zamawiającego, lub

2)    zaniechaniu czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy,

na które nie przysługuje w niniejszym postępowaniu odwołanie.

Termin przesłania wymienionej powyżej informacji: 5 dni od dnia przesłania niniejszego pisma faksem lub drogą elektroniczną, lub 10 dni od dnia przesłania niniejszego pisma, jeżeli zostało ono przesłane pisemnie.

 

Informacje dotyczące środków ochrony prawnej znajdują się Specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w Dziale VI Prawa zamówień publicznych „Środki ochrony prawnej", art. od 179 do 198g (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z p. zm).

2012-12-17

Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Chromin Numer ogłoszenia: 514040 - 2012; data zamieszczenia: 17.12.2012 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Borowie: Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Chromin
Numer ogłoszenia: 514040 - 2012; data zamieszczenia: 17.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Borowie , ul. Sasimowskiego 2, 08-412 Borowie, woj. mazowieckie, tel. 025 6859070, faks 025 6859072.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.eobip.borowie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Chromin.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje: budowę kanalizacji sanitarnej o łącznej długości 4388 m w tym : kanalizacja grawitacyjna o długości 1615 m kanalizacja tłoczna o długości 2073 m. Przyłącza długości 700,0 m i przepompownię ścieków wraz z przewodami tłocznymi dla potrzeb odprowadzania  ścieków  bytowo gospodarczych z posesji zlokalizowanych na terenie wsi Chromin w Gminie Borowie. Sieć kanalizacyjną zaprojektowano z rur PVC Ø 200 o litej ściance , połączeniach kielichowych uszczelnionych uszczelką gumową. Przyłącza kanalizacji sanitarnej od kolektora ulicznego do poszczególnych działek zaprojektowano  j.w. lecz o średnicy Dn Ø 160. Rurociągi tłoczne zaprojektowano rur  z PE Ø 110 długości łącznej 2073,0 m. Spadki i średnice rurociągów zgodne z wytycznymi technicznymi. Uzbrojenie kanalizacji sanitarnej stanowić będą: studzienki rewizyjne, studzienki rewizyjne na przyłączach, studnie rozprężne, przepompownia ścieków z 2 pompami MS-3-112 Z. Szczegółowy zakres robót oraz sposób ich wykonania określony jest w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót oraz specyfikacji technicznego wykonania i odbioru robót budowlanych opracowanymi dla potrzeb niniejszego zamówienia..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Roboty budowlane których zamawiający nie był w stanie przewidzieć na etapie projektowania kanalizacji w tym dodatkowe przyłącza realizowane na długości realizowanej sieci kanalizacyjnej . Wartość zamówienia nie przekroczy 30% kwoty, na którą opiewać będzie umowa z wyłonionym Wykonawcą.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8, 45.11.12.00-0.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy powinni  udokumentować  zrealizowanie  przynajmniej jednego zadania w zakresie robót budowlanych związanych z budową kanalizacji sanitarnej o wartości równej lub przekraczającej  1.500 000,00 zł  brutto  w okresie ostatnich pięciu lat  przed upływem terminu  składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia  działalności jest krótszy - w tym okresie;

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego oświadczenia załącznik nr 2

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest wykazanie przez wykonawcę -zatrudnienia kierownika budowy o uprawnieniach budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji sanitarnych,

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest wykazanie przez wykonawcę -posiadanie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej 1.000 000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami
    • oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Dokumenty wymienione w SIWZ w dziale VI (załączniki)

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian 1.Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: - Zmiany ceny w zakresie wysokości stawki podatku VAT, jeżeli zostanie ogłoszona ustawowa jej zmiana; - Zmiany w zakresie ilości wykonanych robót, technologii wykonania lub inne zmiany dokumentacji projektowej jeżeli są konieczne dla dalszej realizacji zamówienia lub są korzystne dla Zamawiającego i nie powodują zwiększenia wynagrodzenia; - Zmiany osobowe - zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, w szczególności kierownika budowy; - Zmiana umowy w związku z przekształceniem firmy lub wynikające z następstwa prawnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami; - wstrzymania robót lub przerw w pracach powstałych z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego; - działania siły wyższej, za którą uważa się zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, występujące po zawarciu niniejszej Umowy, a których Strony nie były w stanie przewidzieć w momencie jej  zawierania i których zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie niniejszej Umowy zgodnie  z jej treścią. Strona powołująca się na stan siły wyższej jest zobowiązana do niezwłocznego pisemnego powiadomienia drugiej Strony, a następnie do udokumento¬wania zaistnienia tego stanu. Po ustąpieniu przeszkód w realizacji niniejszej Umowy, spowodowanych zaistnieniem siły wyższej, Wykonawca zobowiązany jest dołożyć starań dla nadrobienia zaległości powstałych w wyniku nieprzewidzianych zadań

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.eobip.borowie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Borowiu ul . A. Sasimowskiego 2 08-412 Borowie.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.01.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Borowiu ul. A. Sasimowskiego 2 Biuro Obsługi Interesanta.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie finansowane z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 -2013 w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

2012-12-19

Wykonawcy biorący udział w przetargu na „Budowę kanalizacji sanitarnej w miejscowości Chromin”

Wykonawcy biorący udział w przetargu  na

Budowę kanalizacji sanitarnej w miejscowości Chromin”

 

 

 

W związku z zadanymi pytaniami przez firmę, która pobrała SIWZ na Budowę kanalizacji sanitarnej w miejscowości Chromin przedstawiamy nasze stanowisko:

 

 

  1. Po wizji lokalnej stwierdzamy, że konieczna będzie      wycinka drzew i krzewów. Czy zamawiający posiada operat dendrologiczny      bądź inwentaryzację ile drzew i o jakiej średnicy pnia przewidzianych jest      do wycinki?

Odp. 1 Z dokumentacji którą posiada Zamawiający nie wynika konieczność usuwania drzew czy krzewów w związku z tym  nie przewidujemy takiej potrzeby.

 

  1. Kto będzie odpowiedzialny  - Zamawiający czy Wykonawca - za      uzyskanie pozwoleń i uiszczenie opłat administracyjnych za wycinkę drzew i      krzewów.

Odp. 2 Zgodnie z odpowiedzią nr 1 Zamawiający nie przewiduje potrzeby uzyskania pozwoleń na wycinkę drzew a w związku z tym uiszczania opłat za wymienione czynności.

 

  1. Prosimy o uzupełnienie przedmiaru o pozycję dotyczącą      wycinki drzew.

Odp. 3 Zamawiający zgodnie z wcześniejszymi odpowiedziami nie widzi potrzeby o uzupełnienie przedmiaru.

 

  1. Czy w zakresie zamówienia jest wykonanie      podłączenia budynków do nowobudowanej kanalizacji.

Odp. 4 TAK

 

  1. Prosimy o odpowiedź:

a)      czy przykanaliki należy wykonać tylko do granicy posesji i zakończyć korkiem PCV,

b)      czy przykanaliki zakończyć studnią na terenie posesji?

     Odp. 5 Przyłącza kanalizacyjne należy wykonać zgodnie z projektem zagospodarowania terenu z przełączeniem odbiorców do budowanej kanalizacji.

 

  1. Zgodnie z mapą zamieszczoną na stronie internetowej      Zamawiającego przewód tłoczny DN110 należy zakończyć około 250 metrów      przed studnią rozprężną. W takim przypadku przy braku odbiornika      niemożliwe będzie wykonanie rozruchu technologicznego projektowanej      przepompowni ścieków. Prosimy o potwierdzenie, że w zakresie zamówienia      nie leży wykonanie całego przewodu tłocznego do studni rozprężnej.

Odp. 6 Zamawiający wykonał wcześniej opisaną część kanalizacji

 

  1. Czy zamawiający posiada zgody właścicieli działek      na wejście w teren, na których została zaprojektowana trasa przewodów      kanalizacyjnych i wodociągowych?

Odp. 7 TAK

 

  1. Prosimy o informację czy będą pobierane opłaty za      zajęcie pasa drogowego dróg gminnych? Jeśli tak, prosimy o zamieszczenie      stawek pobieranych za zajęcie pasa drogowego.

Odp. 8 Zamawiający nie będzie naliczał opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych.

 

  1. Prosimy o zamieszczenie w SIWZ warunków      technicznych, tj. wysokość podbudowy, warstwy wiążącej, i ścieralnej      odtworzenia nawierzchni dróg gminnych.

Odp. 9 Należy skosztorysować zgodnie z przedmiarem Zlewnia P1 kwalifikowane pozycja 51 i 52 (podbudowa betonowa 15 cm, nawierzchnia asfaltowa gr. 4 cm

 

  1. Czy w przypadku konieczności wykonania wymiany      gruntu Zamawiający wskaże miejsce wywiezienia i składowania materiału nie      nadającego się do ponownego wbudowania?

Odp. 10 TAK

 

  1. Czy Zamawiający dopuszcza zmianę technologii      prowadzenia robót z wykopu otwartego na przewierty? Wiąże się to z      bliskością drogi krajowej i jej stanem technicznym w miejscu projektowanej      kanalizacji.

Odp. 11 TAK

 

  1. Po przeprowadzeniu wizji lokalnej stwierdzono zły      stan techniczny nawierzchni drogi krajowej. Ponadto głębokości i trasa      prowadzenia kanalizacji wzdłuż drogi krajowej podczas jej wykonania      spowoduje uszkodzenie nawierzchni mineralno-bitumicznej. Zamawiający w      przedmiarze robót nie uwzględnił odtworzeń nawierzchni mineralno-bitumicznych      drogi krajowej. Prosimy o dodanie pozycji kosztorysowej wraz z ilościami      robót odtworzeniowych nawierzchni drogi krajowej.

Odp. 12 Trasa kanalizacji została zaprojektowana w takiej odległości od drogi krajowej aby  Wykonawca wykonując prace nie spowodował uszkodzenia nawierzchni drogowej.

 

  1. Prosimy o zamieszczenie w SWIZ warunków      technicznych tj. wysokość podbudowy, warstwy wiążącej i ścieralnej      odtworzenia nawierzchni drogi krajowej.

Odp. 13 Zgodnie z wcześniejszą odpowiedzią Zamawiający nie widzi potrzeby zamieszczenia warunków technicznych odtwarzania nawierzchni drogi krajowej.

 

  1. Czy zamawiający dopuszcza zastosowanie studni DN      1000mm jako studnie monolityczne wykonane z polietylenu?

Odp. 14 TAK

2012-12-20

Dotyczy: przetargu nieograniczonego ofertowego na sprzedaż samochodu służbowego marki FSC Starachowice STAR 200

 ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

 

Wójt Gminy Borowie informuje,  że unieważnia przetarg ofertowy na „Sprzedaż samochodu służbowego FSC Star 200”

 

UZASADNIENIE:

 

W postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta.

Wobec powyższego sprzedający postanowił, jak na wstępie.

2012-12-21

Wójt Gminy Borowie ogłasza przetarg nieograniczony ofertowy

Wójt Gminy Borowie

ogłasza

przetarg nieograniczony ofertowy

 

na sprzedaż samochodu służbowego:

Marka: FSC Starachowice

Model: STAR 200

Rok produkcji: 1981

Poj. skokowa silnika: 6842cm3

Kolor: kabina szara, beczka żółta

Przeznaczenie: ciężarowy - asenizacyjny pojemność beczki 4,5m3

Przebieg: 150.000 km

 

CENA WYWOŁAWCZA: 5.000 zł

 

Dodatkowe informacje: pojazd zarejestrowany, sprawny technicznie, wymaga remontu

 

Warunkiem przystąpienia do przetargu jest złożenie w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Gminy w Borowiu, ul. A. Sasimowskiego 2, pisemnej oferty w zamkniętej kopercie
z dopiskiem „Przetarg samochodowy” do dnia 28 grudnia do godziny 12 00 oraz wpłacenie wadium wysokości 500zł na rachunek bankowy Nr 58 9210 0008 0047 3530 2000 0010 do 28 grudnia 2012r do godziny 1000

Oferta winna zawierać: nazwę, adres i status prawny oferenta, datę sporządzenia oferty, sposób zapłaty, oświadczenie że oferent zapoznał się z warunkami niniejszego ogłoszenia i przyjmuje je bez zastrzeżeń, proponowaną cenę nabycia, potwierdzenie wpłaty wadium. Oferentowi, którego oferta zostanie przyjęta, wadium zostanie zaliczone na poczet ceny nabycia; pozostałym oferentom kwota wadium bez odsetek, zostanie zwrócona niezwłocznie po rozstrzygnięciu przetargu. W przypadku ustalenia, że kilku oferentów zaoferowało tę samą najwyższą cenę nabycia, sprzedający przeprowadzi dodatkowy przetarg ustny ograniczający do oferentów, którzy złożyli te oferty o godzinie 14.00. W dniu otwarcia oferty oferent, którego oferta będzie przyjęta, zobowiązany jest przed wydaniem mu przedmiotu przetargu do zapłaty ceny najpóźniej w ciągu 7 dni od powiadomienia go o wyniku przetargu.
W przypadku uchylenia się oferenta od zawarcia umowy sprzedaży, wadium nie podlega zwrotowi.

Przedmiot umowy zostanie wydany w dniu zapłaty.

Sprzedający nie ponosi winy za wady ukryte w oferowanym do sprzedaży samochodzie. Zgłoszony do przetargu samochód można oglądać w godzinach od 8.00 do 15.00 przy budynku Urzędu Gminy w Borowiu od 21 do 28 grudnia tylko po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym z pracownikiem Urzędu Gminy (tel. 25/685 90 70 w.16)

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 28 grudnia 2012r. o godzinie 12 05 w Urzędzie Gminy w Borowiu, ul. A. Sasimowskiego 2 w pokoju nr 11.

O wyniku przetargu oferenci zostaną powiadomieni w terminie do 3 dni od dnia zamknięcia przetargu. Bliższe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 25/685 90 70 w.16.

Sprzedający zastrzega sobie prawo do uznania, że przetarg nie dał rezultatu, unieważnienia lub odstąpienia od przetargu bez podania przyczyny.


 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51 

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2018-10-17 13:52:41, zmian dokonał(a): borowie

WCAG 2.0 (Level AA)