Uchwała Nr XXXV/175/2010
Rady Gminy Borowie
z dnia 18 czerwca 2010 roku
w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy za I półrocze roku budżetowego oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowej instytucji kultury i samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej
Na podstawie art. 266 ust.1 pkt. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U.Nr 157 poz. 1240)
Rada Gminy Borowie uchwala, co następuje:
§ 1
Uchwala się formę i zakres informacji z wykonania budżetu gminy za I półrocze. Informację sporządza się w formie pisemnej: tabelarycznej i opisowej.
§ 2
Zakres informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze winien obejmować:
1. Część tabelaryczną zawierającą:
1) Zestawienie tabelaryczne planowanych i wykonywanych dochodów budżetowych na dzień 30 czerwca, według źródeł ich pozyskania w szczegółowości do działu, rozdziału i paragrafu klasyfikacji budżetowej z uwzględnieniem procentowego wykonania planu;
2) Zestawienie tabelaryczne planowanych i wykonywanych wydatków budżetowych na dzień 30 czerwca, w szczegółowości do działu, rozdziału i paragrafu klasyfikacji budżetowej z uwzględnieniem procentowego wykonania planu;
3) Zestawienie planowanych i wykonywanych dotacji celowych na zadania z zakresu administracji rządowej z uwzględnieniem procentowego wykonania planu;
4) Zestawienie planowanych i wykonywanych wydatków związanych z realizacja zadań z zakresu administracji rządowej z uwzględnieniem procentowego wykonania planu;
5) Realizację przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej;
6) Zestawienie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych;
7) Informację o realizacji dochodów budżetu Państwa z zadań zleconych Gminie Borowie.
2. Część opisową zawierającą:
1) Omówienie dochodów z poszczególnych źródeł w ramach danych działów klasyfikacji budżetowej, z wyjaśnieniem istotnych różnic między planem i wykonaniem;
2) Omówienie wykonania dochodów własnych;
3) Omówienie wydatków w poszczególnych działach i rozdziałach z wyjaśnieniem istotnych różnic między planem i wykonaniem, ze szczególnym uwzględnieniem grupy wydatków bieżących oraz wydatków majątkowych;
4) Kwoty zaciągniętych pożyczek ,kredytów i
emitowanych papierów wartościowych
w I półroczu oraz stan zadłużenia;
5) Wykonanie kwoty deficytu lub nadwyżki budżetowej.
§ 3
Informacja o przebiegu wykonania planu finansowego Gminnego Ośrodka Kultury, Gminnej Biblioteki Publicznej oraz Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej za I półrocze roku budżetowego winna obejmować zestawienie wykonania planów finansowych w szczegółowości nie mniejszej niż w planach finansowych wraz z wyszczególnieniem stanu należności i zobowiązań w tym wymagalnych.
§ 4
Traci moc uchwała Nr XIX/92/2008 z dnia 17 listopada 2008 roku w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy za I półrocze roku budżetowego oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowej instytucji kultury i samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej.
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.