Powrót na stronę głównąBIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY BOROWIE

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY BOROWIE

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Gmina Borowie

www.borowie.pl
Ikona statystyk

P R O T O K Ó Ł nr XXIX/2013 z obrad XXIX sesji Rady Gminy Borowie, która odbyła się 27 czerwca 2013 roku w Gminnym Ośrodku Kultury w Borowiu.

Zbieranie statystyk

P R O T O K Ó Ł nr XXIX/2013

 

z obrad XXIX sesji Rady Gminy Borowie,

która odbyła się 27 czerwca 2013 roku

w Gminnym Ośrodku Kultury w Borowiu. 

 

Stan Radnych 15, obecnych na sesji 14 Radnych, co stanowi 93% składu Rady, oznacza to, że podejmowane uchwały będą miały moc prawną.

Przewodnicząca Rady Gminy Pani Alicja Szaniawska otworzyła obrady XXIX sesji Rady, a następnie powitała Wójta Gminy Pana Wiesława Gąskę, Pana Jarosława Wyglądałę Prezesa Firmy „EKOLIDER”, Radnych Rady Gminy Borowie, kierowników jednostek podległych, dyrektorów, sołtysów i wszystkich przybyłych na sesję.

 

 Przechodząc do pkt.2 obrad Przewodnicząca Rady Gminy przedstawiła proponowany  porządek  sesji:

1.       Otwarcie XXIX sesji rady gminy.

2.       Przyjęcie porządku obrad.

3.       Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

4.       Podjęcie uchwały w sprawie realizacji projektu pn. „Aktywizacja bezrobotnych w gminie Borowie”.

5.       Przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Borowie za 2012r.

6.       Przedstawienie sprawozdania finansowego Gminy Borowie za 2012 rok,

7.      Przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy Borowie za 2012 rok.

8.    Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Gminy Borowie wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2012r.

9.     Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2012 rok.

10.    Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2013.

11.  Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Borowie na lata 2013-2022.

12.    Informacja wójta gminy o podejmowanych działaniach pomiędzy sesjami.

13.    Zapytania, interpelacje i sprawy różne.

14.    Zamknięcie obrad XXIX sesji rady gminy.

Uwag do zaproponowanego porządku obrad nie zgłoszono. W wyniku głosowania porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła Pana Jarosława Wyglądałę o zabranie głosu w sprawie realizacji odbioru odpadów od mieszkańców Gminy Borowie.

 Na wstępie Pan Jarosław Wyglądała poinformował, iż jego firma wygrała przetarg na odbieranie i zagospodarowanie odpadów od mieszkańców Gminy Borowie. Harmonogram odbierania odpadów będzie wyglądał identycznie jak do tej pory, czyli śmieci będą odbierane w każdy pierwszy wtorek miesiąca. Zostanie rozszerzony natomiast asortyment odbierania segregowanych śmieci. Należy jak najwięcej segregować śmieci aby uzyskać efekt ekologiczny poprzez odzysk surowców wtórnych. Pan Jarosław Wygladała zwrócił szczególną uwagę na segregację odpadów mówiąc, iż niedopuszczalne jest aby odpady biodegradowalne znalazły się w pojemniku ogólnym. Gospodarstwa domowe które nie będą segregowały śmieci bądź będą źle to robiły na początku będą upominane jeśli to nie pomoże wówczas będzie informowany Urząd Gminy aby od tych gospodarstw naliczać opłatę jak za śmieci niesegregowane. Ustawodawca nałożył obowiązek segregacji odpadów dlatego każdy powinien segregować odpady. Następnie Pan Jarosław Wyglądała podziękował za uwagę i poprosił o pytania.

Pani Krystyna Belkiewicz sołtys ze wsi Borowie zapytała, kiedy będą dostarczone worki do segregacji odpadów.

W odpowiedzi Pan Jarosław Wyglądała poinformował, iż przy pierwszym odbieraniu odpadów będą rozdawane worki do segregacji odpadów. Podczas pierwszej zbiórki odpadów śmieci segregowane należy oddać w przezroczystych workach natomiast niesegregowane w pojemnikach i czarnych workach.

Pan Leon Zawadka sołtys z Filipówki zapytał czy samochód będzie również jeździł po koloniach.

Pan Jarosław Wyglądała wyjaśnił, iż jeśli będzie przejezdna droga to w miarę możliwości śmieci będą odbierane z przed posesji. W przeciwnym wypadku mieszkańcy będą musieli wynieść odpady do drogi trakcyjnej.  

Następnie głos zabrał Wójt Gminy informując iż ustalone opłaty za śmieci w kwocie 4zł za segregowane i 6 zł za niesegregowane powinny wystarczyć na sfinansowanie odbioru nieczystości stałych jednak pod warunkiem, że wszyscy mieszkańcy będą wnosić opłaty.

 Ad pkt 3. Przewodnicząca Rady Gminy zwróciła się z pytaniem o uwagi do protokołu z XXVIII sesji Rady Gminy. Uwag do protokołu nie zgłoszono, po czym poprosiła o przegłosowanie sprawy przyjęcia protokołu z XXVIII sesji Rady Gminy. Protokół został przyjęty jednogłośnie. 

 Ad pkt 4. Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła Panią Hannę Ośko Skarbnika Gminy o przedstawienie projektu uchwały w sprawie realizacji projektu pn. „Aktywizacja bezrobotnych w gminie Borowie”.

Pani Hanna Ośko poinformowała, iż na ostatnim posiedzeniu w dniu 27 maja Rada Gminy podejmowała identyczną uchwałę jednak w chwili obecnej proponuje się podjąć nową uchwałę w tej sprawie. Podjęcie nowej uchwały spowodowane jest tym, iż zmianie uległy poszczególne paragrafy natomiast ogólna kwota realizacji programu pozostaje bez zmian.

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o pytania do przedstawionego projektu uchwały.

Pytań nie zadano. Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o głosowanie nad przyjęciem uchwały.

W wyniku głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad pkt 5. Przewodnicząca Rady Gminy zwróciła się do radnych z pytaniem czy Pani Hanna Ośko Skarbnik Gminy ma szczegółowo omawiać informację z wykonania budżetu za 2012 rok tak jak to się odbywało na wszystkich komisjach rady gminy.

Wszyscy radni wyrazili opinię aby przedstawić tylko wykonanie dochodów i wydatków budżetu za 2012 rok.

Pani Hanna Ośko przedstawiła sprawozdanie z realizacji budżetu za 2012 rok oraz informację o stanie mienia komunalnego gminy, a następnie zapoznała zgromadzonych z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Wójta Gminy Borowie sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2012 rok.

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o uwagi do przedstawionego sprawozdania. Uwag nie zgłoszono. Sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad pkt 6. Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła Panią Hannę Ośko o przedstawienie sprawozdania finansowego Gminy Borowie za 2012 rok.

Skarbnik Gminy poinformowała, iż sprawozdanie to składa się z następujących załączników: bilansu z wykonania budżetu, łącznego bilansu samorządowych jednostek budżetowych, łącznego rachunku zysków i strat samorządowych jednostek budżetowych oraz łącznego zestawienia zmian w funduszach samorządowych jednostek budżetowych. Następnie Pani Hanna Ośko przedstawiła poszczególne załączniki do sprawozdania finansowego Gminy Borowie za 2012 rok.

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o uwagi do przedstawionego sprawozdania. Uwag nie zgłoszono. Sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu.

 Ad pkt 7. Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła Pana Tadeusza Baranka Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o przedstawienie wniosku w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy Borowie oraz o przedstawienie uchwały Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie Zespół w Siedlcach w sprawie opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Borowie w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy za 2012 rok.

Pan Tadeusz Baranek przedstawił wniosek komisji rewizyjnej o udzielenie absolutorium dla Wójta Gminy za 2012 rok oraz przedstawił pozytywną opinię RIO na temat wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy za rok 2012.

Ad pkt 8. Przewodnicząca Rady Gminy oświadczyła iż radni zostali zapoznani z rocznym sprawozdaniem finansowym Gminy Borowie oraz sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2012 rok następnie poprosiła o głosowanie nad przyjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Gminy Borowie wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2012r.

W wyniku głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do protokołu.

Ad pkt 9. Po wznowieniu obrad Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o pytania i uwagi do projektu uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2012 rok.

Pytań i uwag nie wniesiono. Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o głosowanie nad przyjęciem uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2012 rok. W wyniku jawnego głosowania uchwała została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do protokołu.

Wójt Gminy podziękował za udzielone absolutorium za 2012 rok, które będzie dopingować aby zadania nakładane na samorząd były jeszcze lepiej realizowane. Wójt Gminy podziękował również wszystkim osobom, które przyczyniły się do realizacji tak wielu zadań w 2012 roku.

 Ad pkt 10. Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła Panią Hannę Ośko Skarbnika Gminy o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2013.

Pani Hanna Ośko przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Borowie na 2013 rok.

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o pytania do przedstawionego projektu uchwały.

Pytań nie zadano. Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o głosowanie nad przyjęciem uchwały.

W wyniku głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do protokołu.

Ad pkt. 11  Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła Panią Hannę Ośko o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Borowie na lata 2013-2022.

Pani Hanna Ośko przedstawiła projekt uchwały.

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o pytania do przedstawionego projektu uchwały.

Pytań nie zadano.

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o głosowanie nad przyjęciem uchwały. W wyniku głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do protokołu.

Ad pkt 12. Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy między sesjami.

Wójt Gminy szeroko omówił sprawozdanie między sesjami, przedkładając podjęte zarządzenia oraz zawarte umowy. Sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu.

Ad pkt 13. Zapytania interpelacje oraz sprawy różne.

Pan Jakub Wiechetek radny z Chromina zwrócił uwagę, iż podczas budowy kanalizacji sanitarnej w Chrominku ulega uszkodzeniu droga gminna. Poprosił o zwrócenie na ten fakt uwagi podczas odbioru inwestycji. Pan Jakub Wiechetek poinformował, iż w ostatnim czasie na drodze krajowej nr 76 znacznie wzrosło natężenie ruch samochodów. Dlatego poprosił aby Urząd Gminy zwrócił się do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z pismem o ustawienie znaków ograniczenia prędkości lub o ustawienie fotoradaru. Pan Jakub Wiechetek zapytał również, kiedy będzie wybudowany chodnik dla pieszych wzdłuż drogi krajowej w Chrominie i Łopaciance.

W odpowiedzi Wójt Gminy poinformował, iż drogi gminne zostały przekazane protokołem wykonawcy inwestycji wraz z dokumentacją fotograficzną. Po wykonaniu inwestycji również protokołem będzie odbierana droga gminna, a wykonawca inwestycji będzie musiał odbudować ewentualne uszkodzenia drogi. Wójt Gminy odnosząc się do bezpieczeństwa na drodze krajowej nr 76 poinformował, iż wielokrotnie występował w tej sprawie pisemnie. W chwili obecnej w Chrominie i Łopaciance budowana jest kanalizacja sanitarna więc w najbliższym czasie nie jest planowana budowa chodnika w tych miejscowościach z powodu braku środków finansowych. Wójt Gminy dodał, iż budowa chodnika jest dość skomplikowaną i kosztowną inwestycją. Poinformował również, iż radny będzie poinformowany o podjętych działaniach w powyższych sprawach.

Pani Ewa Wielgosz sołtys ze wsi Słup Pierwszy zapytała do kogo będą uiszczane opłaty za odbiór śmieci.

W odpowiedzi Wójt Gminy wyjaśnił, iż opłaty będzie pobierał Urząd Gminy. Każde gospodarstwo domowe będzie posiadało własny numer konta bankowego na które będzie mogło regulować opłaty. Pierwsza wpłata powinna wpłynąć nie później niż do 15 września 2013 roku.

Pan Jakub Wiechetek zapytał, kto jest odpowiedzialny za przejazdy kolejowe, ponieważ ostatnio miał miejsce wypadek na przejeździe kolejowym w Chrominie.

W odpowiedzi Wójt Gminy wyjaśnił, iż za przejazdy kolejowe odpowiadają Polskie Koleje Państwowe, które powinny zadbać o bezpieczeństwo poprzez odpowiednie oznakowanie, doświetlenie oraz wykoszenie terenu przy przejeździe kolejowym. Gmina ma tylko na swojej drodze ustawić odpowiednie oznakowanie.

Następnie Wójt Gminy poinformował sołtysów o ilości osób w poszczególnych wsiach, które jeszcze do tej pory nie złożyły deklaracji na odbiór odpadów. Poinformował również o rozpoczętej reorganizacji sieci placówek Poczty Polskiej. Placówka w Borowiu będzie filią placówki Poczty Polskiej w Garwolinie.

Wójt Gminy poinformował o zamiarze zbycia stacji transformatorowej oraz 200m linii średniego napięcia na rzecz Polskiej Grupie Energetycznej S.A. za przysłowiową złotówkę. Dzięki temu nowopowstające budynki przy ulicy Kasztanowej w Borowiu będą mogły podłączać się do istniejącej sieci energetycznej. Również wszelkie naprawy i prace konserwatorskie będą wykonywane przez PGE S.A. Następnie Wójt Gminy poprosił radnych o głosowanie nad zaakceptowaniem przekazania mienia gminy na rzecz PGE S.A.

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła o głosowanie nad wyrażeniem akceptacji przekazania mienia gminy w postaci stacji transformatorowej i 200 metrów linii średniego napięcia na rzecz PGE S.A.

W wyniku głosowania radni jednogłośnie zaakceptowali propozycję Wójta Gminy.

Więcej spraw nie wniesiono.

 

Ad. pkt. 14. Przewodnicząca Rady Gminy podziękowała za udział i dyskusje w obradach sesji rady gminy, po czym zamknęła XXIX sesję Rady Gminy.

 

Na tym zakończono protokół z XXIX sesji Rady Gminy.

   

        Protokolant                       Przewodnicząca Rady Gminy

Krzysztof Wągrodzki                      Alicja Szaniawska 

Podmiot udostępniający:
Gmina Borowie
Informację wytworzył:
 
Informację wprowadził:
mgr Krzysztof Wągrodzki (krzysiek)
Data wytworzenia:
2013-07-15
Data publikacji:
2013-07-15
Data ostatniej zmiany:
2013-07-15

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2018-10-17 13:52:41, zmian dokonał(a): borowie

WCAG 2.0 (Level AA)